Tworzenie stron www to szybko rozwijająca się dziedzina, bo jak wiadomo, internet stał się nieodłączną częścią naszego życia. I to nie tylko w życiu prywatnym, ale i w biznesie. Sieć stanowi podstawę w poszukiwaniu wszelakich informacji. Dotyczy to również potencjalnych klientów naszej firmy. Kiedy człowiek szuka jakiejś usługi, bądź chce kupić jakiś produkt, pierwsze kroki zazwyczaj kieruje w stronę komputera. Dlatego tak ważna jest profesjonalna strona firmowa. Kiedy jest ona dobrze zaprojektowana, przyciąga uwagę i zachęca potencjalnego klienta do zainteresowania się ofertą firmy.
Brzmi to może dość ogólnikowo, dlatego postaram się przybliżyć wymogi, które powinna spełniać dobra, profesjonalna firmówka.
1. Powinna ona być zgodna z wymogami W3C, czyli posiadać walidujący się kod HTML, gdyż wpływa to na pozycjonowanie naszej strony, czyli jej wysoką pozycję w wyszukiwarce. Poza tym świadczy to dobrze zarówno o firmie programistycznej, jak i o naszej firmie.
2. Kiedy nie znamy się zbyt dobrze na rynku tworzenia stron www, dobrze jest zaufać profesjonalnemu programiście. Pomoże on nam wybrać optymalne rozwiązania i rozmieszczenie elementów na stronie, dzięki czemu klienci łatwo znajdą interesujące ich informacje.
3. Nie należy zapominać, że strona jest wizytówką firmy. Potencjalni klienci biorą pod uwagę nie tylko profesjonalny wygląd i przejrzysty układ, co świadczy o profesjonalizmie firmy i budzi zaufanie, ale również prosty dostęp do najważniejszych informacji dotyczacych usług i produktów.
4. Czasy, kiedy usługobiorcy szukali informacji w ksiązkach telefonicznych, minęły bezpowrotnie. Teraz ludzie wolą znaleźć wszystko nie wychodząc z domu. Dlatego tak ważna jest strona firmowa, posiadająca naszą dokładną ofertę. Poniżej przedstawię elementy, które bezwzględnie powinny się znaleźć na naszej stronie:
Dane firmy - czyli nazwę firmy i nazwisko właściciela, dokładne dane teleadresowe, dane kontaktowe, takie jak numer telefonu, e-mail, mapkę Google. Im więcej danych tym lepiej, gdyż budzi to zaufanie klientów. Oczywiście nie pomińmy takich informacji jak NIP, REGON, numer konta bankowego.
Godziny otwarcia/obsługi klienta - to ważne informacje, gdyż klient nie musi tracić czasu na próby skontaktowania się z nami, gdy już tego dnia nie pracujemy.
Referencje - czyli opinie naszych dotychczasowych klientów. Jest to istotne, gdyż na nich możemy zbudowac swoja wiarygoność i reputację. Dobrze jest, gdy są one w formie zeskanowanych dokumentów z pieczątką i podpisem klienta, gdyż jest to dowód na autentycznośc takiego dokumentu.
Portfolio - jest to zbiór dotychczas wykonanych prac, dzięki czemu potencjalny klient może się zorientować, jak wygląda nasza praca i jej efekty.
OFERTA - dokładna i szczegółowa oferta, ze zdjęciami (w przypadku sprzedaży produktów). Ważne jest, by potencjalny klient mógł dowiedzieć się wszystkiego, czego by chciał. Skąpe i zdawkowe opisy nie budzą zaufania. klienci wolą poszukać firmy, która dokładnie opisze swój produkt.
Oczywiście to nie są wszystkie informacje, które powinny się znaleźć na naszej stronie firmowej, jednak są one bardzo istotne i warto, by znalazły się na niej już na początku.
W dalszej kolejności możemy zadbać o to, by np. zamieszczać artykuły dotyczące działalności naszej firmy, porady, ciekawostki. Strona firmowa może być jednocześnie atrakcyjna pod wzgledem merytorycznym. Z pewnością zachęci to potencjalnych klientów do przejrzenia naszego serwisu i przekona go, ze jesteśmy profesjonalistami.