W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje się na otwarcie działalności gospodarczej. I bardzo dobrze, przecież najlepszym rozwiązaniem jest pracowanie dla siebie.

Data dodania: 2011-01-21

Wyświetleń: 1398

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Oczywiście wypali tylko wtedy, jeśli wiadomo, jak się do tego zabrać, a to już nie zawsze jest takie proste. Otwierając firmę oferującą jakieś usługi lub produkty, warto jest przemyśleć wszystko od podstaw, ponieważ lepiej od samego początku mieć dobry biznesplan.

Wielu przedsiębiorców nadal liczy na klasyczny rynek, czyli między innymi promowanie swoich produktów za pomocą poczty pantoflowej (nie umniejszam tej metodzie – nadal jest wyjątkowo skuteczna), czy reklamy w gazetach lub telewizji. Wszystko dobrze, ale nadal brakuje jednego miejsca, w którym firmy jeszcze nie ma. Tym miejscem jest Internet, który, bez wątpienia, stał się bardzo popularnym medium i zaczyna w dużej mierze dominować rynek.

Dlatego też warto stworzyć stronę internetową firmy. Każdy, kto uważa, że to nie ma sensu, niech lepiej zmieni zdanie, ponieważ prędzej czy później będzie musiał to zrobić. Konkurencja nie śpi i ona pewnie będzie w tym miejscu istnieć. Nie zamykajmy sobie źródełka pieniędzy, jakim jest właśnie profesjonalny sklep internetowy. Dobrze jest przecież mieć dodatkowy sposób na dochód niewielkim kosztem

No dobrze, może ten koszt nie jest tak niewielki. Jednakże kupienie gotowego systemu CMS do zarządzania sklepem to wydatek do około 2000 złotych. Wszystko zależy od wymagań i potrzeb, ale można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że nie jest to zbyt wygórowana cena. Oczywiście, można zainwestować w rozbudowane systemy informatyczne, ale to poleca się osobom, które są zdecydowane na zaistnienie wyłącznie w sieci.

Jeśli chcemy być widoczni w Internecie, a nie chcemy inwestować dużych pieniędzy, warto pomyśleć o zwykłej stronie-wizytówce, która po prostu wskaże naszym klientom , gdzie jesteś i czym się zajmujesz. Możliwe, że ten sposób w naszym sklepie (lub naszych sklepach) przybędzie wielu „fizycznych” klientów. Jeśli jednak chcesz być w sieci bardziej rozpoznawalny, zastanów się nad zainwestowaniem w pozycjonowanie.

Dzięki pozycjonowaniu, Twój sklep lub serwis będzie widoczny na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większą oglądalność Twojego sklepu, a co za tym idzie, zwiększą się zakupy klientów, co z kolei zaowocuje wyższymi zarobkami. Warto ten fakt przemyśleć w przypadku każdej firmie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena