20 stycznia w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego odbyło się już trzecie spotkanie w ramach Social Media Day (http://socialmediaday.pl/). Tym razem poświęcone blogom firmowym. 

Data dodania: 2011-01-28

Wyświetleń: 1408

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Podczas seminarium miało miejsce wręczenie dyplomów przedstawicielom zwycięskich firm w konkursie na bloga firmowego roku 2010. Tegoroczna edycja konkursu wyglądała nietypowo. W jury zasiadali bowiem studenci. Oddanie oceny w ich ręce zostało pozytywnie odebrane m. in. przez zdobywcę drugiego miejsca w kategorii ‘blog profesjonalny’, rzecznika prasowego i blogera w jednym – Piotra Gruszkę. „Wziąłem udział w konkursie tylko dlatego, że to Wy oceniacie blogi. To dla Was są pisane”.

 zdjcie1

Pozostali laureaci także postawili na strategię dotarcia do klientów. Blog mBanku (I miejsce), Inteligo (II), BZ WBK, a także zwycięskie blogi w pozostałych kategoriach (blog młody, dojrzały, blog instytucji, itd.) pisane są „ludzkim głosem”. Tematyka technologiczna czy finansowa ubrana w zrozumiały dla odbiorców język zostaje doceniona. Liczby mówią same za siebie – blog mBanku ma 15 mln odsłon.

Na to jak pisać każdy ma swoją koncepcję, jednak kilka zasad omawianych przez kolejnych prelegentów należy do kluczowych. Przede wszystkim wspomniany język i szczerość. Istotna jest także regularność wpisów, która waha się jednak pomiędzy dwoma dziennie, a dwoma tygodniowo. O pomysłach na pisanie wspominało wielu, między innymi Catherine Tilley z  McKinsey Knowledge Centre. Jej wystąpienie było kolejnym przykładem na to, jak istotny jest blog w komunikacji wewnętrznej.

Dla większości jednak blog jest przede wszystkim „oknem dla świata”. Metafora Tomasza Sulewskiego (Orange TP) uzmysławia istotę prowadzenia bloga firmowego. Pokazanie twarzy firmy i zachęcenie do dialogu z nią pozwala poprawić komunikację z klientami, reagować na problemy, a także zyskać najlepszych pracowników. O wykorzystaniu bloga do employer brandingu mówiła Agnieszka Guzek, między innymi analizując przykład firmy Google (best place to work).

 zdjcie2

Zdaniem Sylwii Wojtas, Product Managera z Agencji Smart PR – „Social Media Day udowodnił, że tak naprawdę nie ma jednej recepty na dobrego bloga firmowego. Czołowe miejsca zajęły blogi nie dające się wrzucić do jednej szufladki: począwszy od blogów aktualizowanych kilka razy dziennie po te aktualizowane dwa razy w tygodniu, od pisanych przez jedną osobę po blogi współtworzone przez wszystkich pracowników. Jedne były urozmaicane nagraniami video i atrakcyjnymi grafikami, inne stawiały tylko i wyłącznie na ciekawą zawartość, jeszcze inne były niemal całkowicie produktowe. Według mnie to właśnie ta różnorodność powinna być wzorem dla innych blogerów firmowych – nie szukajmy sprawdzonych schematów, a starajmy się wypracować własny styl, dajmy z siebie to „coś” co sprawi, że odbiorca chętnie do nas wróci. Blog to nie jest sztywne narzędzie promocji firmy, tutaj możemy i powinniśmy pozwolić sobie na kreatywność i luz.

Część oficjalną zakończyły wystąpienia laureatów konkursu. Wszyscy zebrali aplauz, a niektórzy dodatkowo komentarz na temat działania firmy, w której pracują (blog PKP SA, Wrocław Główny). Na część nieoficjalną uczestnicy seminarium udali się do wrocławskiego klubu Cynamon.

Finał inicjatywy Dominika Kaznowskiego zgromadził licznych uczestników. Udział studentów miał niebagatelne znaczenie w przebiegu zarówno konkursu, jak i Social Media Day. Czekamy na kolejne spotkanie i z uwagą śledzimy bloga autorstwa inicjatora konkursu.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena