Podczas seminarium miało miejsce wręczenie dyplomów przedstawicielom zwycięskich firm w konkursie na bloga firmowego roku 2010. Tegoroczna edycja konkursu wyglądała nietypowo. W jury zasiadali bowiem studenci. Oddanie oceny w ich ręce zostało pozytywnie odebrane m. in. przez zdobywcę drugiego miejsca w kategorii ‘blog profesjonalny’, rzecznika prasowego i blogera w jednym – Piotra Gruszkę. „Wziąłem udział w konkursie tylko dlatego, że to Wy oceniacie blogi. To dla Was są pisane”.
Pozostali laureaci także postawili na strategię dotarcia do klientów. Blog mBanku (I miejsce), Inteligo (II), BZ WBK, a także zwycięskie blogi w pozostałych kategoriach (blog młody, dojrzały, blog instytucji, itd.) pisane są „ludzkim głosem”. Tematyka technologiczna czy finansowa ubrana w zrozumiały dla odbiorców język zostaje doceniona. Liczby mówią same za siebie – blog mBanku ma 15 mln odsłon.
Na to jak pisać każdy ma swoją koncepcję, jednak kilka zasad omawianych przez kolejnych prelegentów należy do kluczowych. Przede wszystkim wspomniany język i szczerość. Istotna jest także regularność wpisów, która waha się jednak pomiędzy dwoma dziennie, a dwoma tygodniowo. O pomysłach na pisanie wspominało wielu, między innymi Catherine Tilley z McKinsey Knowledge Centre. Jej wystąpienie było kolejnym przykładem na to, jak istotny jest blog w komunikacji wewnętrznej.
Dla większości jednak blog jest przede wszystkim „oknem dla świata”. Metafora Tomasza Sulewskiego (Orange TP) uzmysławia istotę prowadzenia bloga firmowego. Pokazanie twarzy firmy i zachęcenie do dialogu z nią pozwala poprawić komunikację z klientami, reagować na problemy, a także zyskać najlepszych pracowników. O wykorzystaniu bloga do employer brandingu mówiła Agnieszka Guzek, między innymi analizując przykład firmy Google (best place to work).
Zdaniem Sylwii Wojtas, Product Managera z Agencji Smart PR – „Social Media Day udowodnił, że tak naprawdę nie ma jednej recepty na dobrego bloga firmowego. Czołowe miejsca zajęły blogi nie dające się wrzucić do jednej szufladki: począwszy od blogów aktualizowanych kilka razy dziennie po te aktualizowane dwa razy w tygodniu, od pisanych przez jedną osobę po blogi współtworzone przez wszystkich pracowników. Jedne były urozmaicane nagraniami video i atrakcyjnymi grafikami, inne stawiały tylko i wyłącznie na ciekawą zawartość, jeszcze inne były niemal całkowicie produktowe. Według mnie to właśnie ta różnorodność powinna być wzorem dla innych blogerów firmowych – nie szukajmy sprawdzonych schematów, a starajmy się wypracować własny styl, dajmy z siebie to „coś” co sprawi, że odbiorca chętnie do nas wróci. Blog to nie jest sztywne narzędzie promocji firmy, tutaj możemy i powinniśmy pozwolić sobie na kreatywność i luz.”
Część oficjalną zakończyły wystąpienia laureatów konkursu. Wszyscy zebrali aplauz, a niektórzy dodatkowo komentarz na temat działania firmy, w której pracują (blog PKP SA, Wrocław Główny). Na część nieoficjalną uczestnicy seminarium udali się do wrocławskiego klubu Cynamon.
Finał inicjatywy Dominika Kaznowskiego zgromadził licznych uczestników. Udział studentów miał niebagatelne znaczenie w przebiegu zarówno konkursu, jak i Social Media Day. Czekamy na kolejne spotkanie i z uwagą śledzimy bloga autorstwa inicjatora konkursu.