Są one znacznie tańsze niż oryginalne. W związku z tym, że takie tonery występują również w różnych wariantach, powstaje jednak kolejny dylemat: jaki zamiennik tonera wybrać?
Warto zapoznać się z różnymi rodzajami zamienników tonerów:
Zamienniki tonerów fabrycznie nowe - w takich tonerach sama konstrukcja mimo, że bardzo podobna do swojego pierwowzoru odbiega zastosowanymi materiałami i rozwiązaniami. Natomiast zbudowane są tylko z nowych elementów. Fabryki takiego rodzaju tonerów w większości znajdują się w Chinach. Jakość tych tonerów nie pozwala niestety na późniejszą regenerację.
Zamienniki tonerów remanufakturowane - producenci takich tonerów wykorzystują kasety tonerów oryginalnych, wymieniając w nich elementy, które nie nadają się do dalszego użytku. Najczęściej wymienione zostają: bęben światłoczuły, listwa zbierająca oraz chip zliczający. Następnie taki toner wypełniany jest proszkiem. Po sprawdzeniu w testach jakości, pakowany jest w pudełko producenta.
Zamienniki tonerów remanufakturowane w wersji ekonomicznej - takie tonery są tylko oczyszczane i następnie uzupełniane proszkiem. Takie czyności często są przeprowadzane na kasecie klienta. Jest ona czyszczona i wymienia się elementy uszkodzone bądź zużyte.
Wybór zamiennika tonera wymaga zastanowienia i sprawdzenia producentów, które je sprzedają, ponieważ od tego zależy to, z jakimi konsekwencjami w przyszłości możemy się liczyć. Niestety często bardzo niska cena wiąże się z niską jakością tonera alternatywnego.
Konkurencja pomiędzy producentami drukarek, spowodowała, że same tonery zamienniki są stosunkowo tanie. Producent natomiast zarabia na nich niewiele, czerpiąc zyski ze sprzedaży materiałów eksploatacyjnych. Poza tym często spotyka się wśród producentów taktykę sprzedaży wraz z nową drukarką tzw. tonerów rozbiegowych. pojemność takich tonerów jest zmniejszoną w stosunku do tonera z "półki sklepowej" nawet o 50 procent.
Dlatego warto się zastanowić czy nie lepiej zaopatrzyć się w oryginalne tonery, które zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem i zadowoleniem klientów.