Rozkładanie towaru w sklepie to nie tylko umieszczanie produktów na półkach. Zadbajmy o takie rozmieszczanie towarów, które zachęca Klientów do zakupów. Jakie są główne zasady merchandisingu w branży spożywczej?

Data dodania: 2024-01-31

Wyświetleń: 129

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Zasady rozkładania towaru w sklepie spożywczym – na co zwrócić uwagę?

Efektywna ekspozycja towaru w sklepie spożywczym

Głównym drogowskazem w branży spożywczej jest data ważności. Podczas prezentacji towaru sklepy kierują się przede wszystkim tym parametrem. Zasada FIFO „first in, first out” mówi, że jako pierwsze na sklepowych półkach należy umieścić produkty z najkrótszą datą ważności. Dzięki temu sklepy unikają strat i jednocześnie dbają o bezpieczeństwo konsumentów.

Równie istotne jest zapewnianie dostępności produktów. Sprawdzanie stanu półek jest ważne, szczególnie w przypadku produktów szybko zbywalnych. Jeśli pojawiają się braki, należy jak najszybciej je uzupełnić.

Należy też zadbać o sposób ułożenia artykułów na półce. Powinny być równo rozstawione i skierowane etykietą do Klientów. W zachowaniu właściwej prezentacji towaru pomogą popychacze produktów. Montuje się je na półce sklepowej. Mechanizm ze sprężyną sprawia, że przedmioty są wysuwane na przód regału. W ten sposób artykuły są cały czas dobrze widoczne. Do popychaczy warto dokupić przegrody na półkę, które rozdzielą produkty.

Prezentację produktów wspierają też materiały reklamowe. Są to na przykład wobblery, czyli tzw. kiwaki zawieszane na półce. Takie dodatki wyróżniają produkty z oferty sklepu i wywołują zainteresowanie Klientów. Sklepy stosują też takie elementy jak potykacze reklamowe, stojaki ekspozycyjne, banery i ulotki.


Atrakcyjna i przemyślana aranżacja sklepu

Na zadowolenie Klientów wpływa też nawigacja po sklepie. Poruszanie się po sali sprzedaży powinno być intuicyjne i umożliwiające łatwe odnajdywanie produktów.

Podczas aranżacji placówki handlowej uwzględnijmy aspekty takie jak:
– logiczne rozmieszczenie kategorii w sklepie,
– czytelne oznakowanie sekcji,
– regularne utrzymywanie porządku na sali sklepowej,
– zapewnienie swobodnego poruszania się (brak przeszkód na podłodze),
– odpowiednia szerokość alejek.

Bibliografia:
W świecie merchandisingu: Zasady FIFO, LIFO i FEFO, Warto Szkolić, https://wartoszkolic.pl/baza-wiedzy/w-swiecie-merchandisingu-zasady-fifo-lifo-i-fefo/, dostęp 31.01.2024.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena