Co jednak, jeśli mamy problem z dystrybutorem czy naszym pośrednikiem? Czy w takim wypadku są jakieś możliwości na załagodzenie konfliktu pomiędzy stronami? Możemy poszukać profesjonalnej pomocy. Rozmaite szkolenia sprzedażowe pomogą nam stworzyć plan, który przewidzi tego typu zachowanie i uwzględni reagowanie na nie. Dzięki wiedzy, jak w takiej sytuacji postępować, każdy ze sprzedawców będzie wiedział jak rozmawiać z takim klientem.
Jest to sytuacja nieunikniona, ponieważ każdy sprzedawca prędzej czy później na takiego klienta natrafi. A więc warto być już wcześniej na takie spotkanie przygotowanym. W przypadku rozmowy z takim klientem, ważnym czynnikiem jest nasz spokójwewnętrzny, opanowanie oraz nasza asertywność. Pamiętajmy jednak o tym, żeby pod wpływem stresu asertywność nie zmieniła się w niekulturalne zachowanie, ponieważ możemy wtedy stracić ważnego klienta. A dla działu sprzedaży, każdy klient jest oczywiście ważny.
Ważne jest jednak nie tylko jak się zachowujemy, ale i co mówimy. Dlatego też, również retoryka w takich przypadkach odgrywa znaczącą rolę. Na jej naukę warto poświęcić odpowiednią ilość czasu. Podczas spotkania, wyczulmy nasz zmysł słuchu, aby nie umknęły nam żadne uwagi ze strony klienta. Pozwoli to nam ocenić całą sytuacje z jego punktu widzenia, dzięki czemu będziemy mogli znacznie bardziej adekwatnie zareagować. Będzie nam również znacznie łatwiej go przekonać do naszych racji, kiedy wczesniej dokładnie zrozumieliśmy jego racje.