Ostatnia cecha jest najważniejsza z nich wszystkich, ponieważ profesjonalny sprzedawca powinien dać odczuć swojemu potencjalnemu kupującemu, że to właśnie on jest najważniejszy i to właśnie dla niego skierowana jest oferta. Rozmaite obecne na rynku szkolenia sprzedażowe w znacznym stopniu mogą poprawiać umiejętność zachęcenia klienta do zakupu produktu, przedstawiania korzyści, poznawania jego indywidualnych potrzeb bądź zapobiegania zastrzeżeniom. Wszystko to są umiejętności dobrego handlowca.
Przy oferowaniu produktu klientowi, pamiętajmy o tym, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dzięki niemu masz w ogóle szansę, by poprowadzić spotkanie - bo klient będzie miał na wejściu choćby minimalny poziom zainteresowania. Każdemu sprzedawcy potrzeba też odrobiny samokrytyki, by skorygować własne błędy. Potrzeba też nastawienia na zaspokojenie potrzeb rónież wymagających klientów, oraz odporności na czynniki takie jak stres, czy chwilowe niepowodzenie w sprzedaży. Motywacja i asertywność to kolejne cechy, które powinien posiadać dobry sprzedawca. Dzięki wierze w siebie i własne produkty jest on w stanie pokazać pozytywne cechy swojego produktu. Dla sprzedawcy powinna być ważna również retoryka, rozumiana jako sztuka argumentacji i przekonującego mówienia. Dzięki niej klient zaufa sprzedawcy i jego produktom.
Jest jeszcze jednak kwestia - by być dobrym sprzedawcą, trzeba zadbać o otoczenie. Otoczeniem handowca są inne osoby w jego firmie, a w szególności te, które nawiązują pierwszy kontakt z klientem. Mam tu na myśli ludzi zatrudnionych w dziale telematketingu. Ważne więc jest, by telemarketer który jako pierwszy dzwoni do klienta, rozumiał czym są pytania otwarte w sprzedaży, analiza potrzeb czy techniki zamykające transakcję. Dzięki temu praca własciwego handlowaca terenowego będzie znacznie ułatwiona.