Stanowisko managera to wielu firmach cel, do którego dąży większość pracowników. Jest ono związane z wyższym wynagrodzeniem i ciekawszymi wyzwaniami, a jednocześnie zawyczaj jest jeszcze w zasięgu większości zatrudnionych, inaczej niż stanowiska członków zarządu. Jakie cechy i umiejętności powinien mieć dobry manager? 

Data dodania: 2011-12-27

Wyświetleń: 1935

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych na stanowisko managera, umiejętność radzenia sobie ze stresem zajmuje pierszą pozycję w kolumnie z wymaganiami. Stres jest czymś, czego trudno uniknąć. Oczywiście można z nim walczyć, jednak jest bardzo trudno go pokonać, tym bardziej jeśli pełnimy dosyć ważną posadę w firmie i nasze ewentualne porażki są widoczne dla wszystkich. Takie sytuacje najczęściej spotykają menadżerów, którzy są odpowiedzialni za duże projekty i za pracę swoich podwładnych. Zarobki menadżera są kilkakrotnie wyższe od zarobków przeciętnego pracownika, jednak czy dla tych pieniędzy warto ryzykować mnóstwo stresu i branie odpowiedzialności za bardzo ważne, powierzone obowiązki? Każdy, kto został managerem, musiał sobieodpowiedzieć na to pytanie twierdząco. 

Warto również wspomnieć o asertywności. Asertywność to cecha, która dla managera jest obowiązkowa. Ściśle rzecz ujmując, nie jest to cecha wrodzona, a nabyta umiejętność, dlatego też z pomocą zapału i chęci jesteśmy w stanie się jej wyuczyć. Warto przyjąć do wiadomości, że asertywność jest niezwykle przydatna - ponieważ kierownik powinien potrafić docenić osiągnięcia swoich pracowników, a  także konstruktywnie ich skrytykować, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Kolejną ważną cechą jest elastyczność menadżera, czyli umiejętność dostosowania się do zmieniającej się sytuacji i osiągnięcia założonego rezultatu bez względu na to jak bardzo warunki się zmieniły. Musi on być w stanie znajdować niestandardowe rozwiązania i myśleć 'out of the box' - poza schamatami. Przez lata praktyki cechę tą można bez problemu wyćwiczyć.

I ostatnia sprawa - menadżerem powinna być osoba, która zna się na ludziach – na co dzień współpracuje w końcu z ludźmi, którzy są pod jego opieką. 

Licencja: Creative Commons
2 Ocena