Co to jest lead sprzedażowy? Czy ma wpływ na sprzedaż w sklepie online? Jakie sposoby generowania leadów sprzedażowych wybrać? Jeśli szukasz informacji na temat leadów sprzedażowych, znajdziesz je w niniejszym artykule.

Data dodania: 2021-12-03

Wyświetleń: 91

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Sposoby generowania leadów sprzedażowych
  1. Co to jest lead sprzedażowy i czy warto zdobywać leady?
  2. Generowanie leadów sprzedażowych – popularne sposoby
  3. Czy warto zlecić generowanie leadów zewnętrznej firmie?

Sprzedajesz swoje produkty lub usługi online? Chcesz pozyskać więcej nowych klientów? Świetnym rozwiązaniem będą leady sprzedażowe. Czym są? Odpowiadamy w niniejszym tekście.

Co to jest lead sprzedażowy i czy warto zdobywać leady?

W internetowym marketingu leady sprzedażowe, to konsumenci – a właściwie dane konsumentów - którzy na danej stronie internetowej zostawiły do siebie kontakt. To także potencjalni klienci, z którymi firma sama skontaktowała się w jakikolwiek sposób. A zatem leadem nazywa się osobę, którą możemy podejrzewać o to, że chce skorzystać z naszej oferty.
Dlaczego warto aktywnie generować leady? Dzięki nim budujemy listę potencjalnych konsumentów, do których ostatecznie chcemy skierować swoją ofertę. Przy generowaniu leadów chodzi także o tworzenie leadów sprzedażowych. Leady sprzedażowe dotyczą tych klientów, którzy są już gotowi na zakup.

Do zalet generowania leadów zalicza się zwiększenie skuteczności w zakresie marketingu i oczywiście sprzedaży. Generowanie leadów zwiększa również liczbę klientów, zmniejszając jednocześnie wszystkie koszty związane z reklamą i promocją naszych usług. Ponadto do plusów zalicza się jeszcze automatyzację procesów.

Generowanie leadów sprzedażowych – popularne sposoby

Sposobów generowania leadów sprzedażowych jest wiele. Do najpopularniejszych zalicza się tak zwany cold mailing – czyli kampanie e mail marketingowe, kampanie LinkedIn, telemarketing Call Center oraz kampanie płatne PPC. Cold mailing jest wstępną wiadomością, którą potencjalny klient otrzymuje na swój adres e-mail. Telemarketing poleca się, szczególnie gdy Twój dział sprzedaży nie ma na tyle mocy przerobowej, by generować potencjalnych konsumentów, zajmując się swoimi sprawami lub zamykając nieudane akcje sprzedażowe. Kampanie płatne PPC wiążą się z widocznością w wyszukiwarce Google. Dzięki reklamom Google Ads możesz z powodzeniem promować swoją stronę internetową, produkty oraz usługi.

Czy warto zlecić generowanie leadów zewnętrznej firmie?

Jeśli zastanawiasz się, czy warto zlecić generowanie leadów zewnętrznej firmie, odpowiedź na to pytanie jest prosta. Tak! Szczególnie jeśli Twój zespół sprzedażowy nie jest w stanie zająć się pozyskiwaniem nowych zainteresowanych przez natłok obowiązków. W tym przypadku warto zaufać doświadczonej agencji, która prowadzi działania marketingowe oraz pomaga w zdobyciu potencjalnych klientów. Pozyskiwanie leadów sprawdza się w każdej branży, dlatego warto zadbać o to, aby usprawnić proces pozyskiwania leadów.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena