To, że Allegro jest absolutnym liderem wśród platform zakupowych w Polsce, nie ulega żadnym wątpliwościom. Serwis ten każdego miesiąca odwiedza nawet 18 milionów unikalnych użytkowników. Przez ostatnie dwie dekady dał się w końcu dobrze poznać większości polskich internautów. Jeśli chcesz zajmować się sprzedażą w sieci, na pewno musisz uwzględnić ten kanał w swojej strategii. 

Data dodania: 2022-08-26

Wyświetleń: 129

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Na Allegro spotkasz się jednak z ogromną konkurencją, więc dobrze zastanów się, jak budować swoją przewagę i zyskiwać lojalność klientów. Z naszego poradnika dowiesz się, jak zwiększać sprzedaż na Allegro!

Zwiększanie sprzedaży na Allegro zacznij od podstaw. Przede wszystkim zapewnij sobie możliwość korzystania z konta firmowego. Prywatne zablokuje Ci dostęp do wielu istotnych funkcji marketingowych, ograniczając Twój potencjał rozwoju. W takiej sytuacji nie może być mowy o konkurowaniu z innymi sprzedawcami.

Istotną kwestią na tym etapie okaże się również wybór nazwy konta. Powinna ona wzbudzać zaufanie, od razu kojarzyć się z właściwą branżą i dać się łatwo zapamiętać. Unikaj więc przypadkowych słów i szeregów nic nieznaczących cyfr. Postaraj się natomiast wyróżnić na tle konkurencji.

Używaj kilku kont Allegro do prowadzenia sprzedaży

Nie każdy wie, że jeden sprzedawca na Allegro może korzystać z kilku kont. Jest to całkowicie legalna praktyka, dzięki której sporo zyskasz. Po pierwsze stworzysz w ten sposób złudzenie, że produkty pochodzą z ofert różnych sklepów i zwiększysz prawdopodobieństwo, iż użytkownik wybierze właśnie Twoją aukcję. Po drugie na każdym z kont skupisz się na jednej tylko branży, a to zaowocuje wyższym poziomem wiarygodności i zaufania ze strony potencjalnych klientów. Wyspecjalizowane w konkretnej dziedzinie profile wydają się bowiem bardziej profesjonalne.

Oferuj klientom popularne produkty

Pamiętaj, że żaden sposób zwiększania sprzedaży na Allegro nie odniesie właściwych skutków, jeśli będziesz oferować swoim klientom słabe produkty. Starając się zoptymalizować swoje działania, sprawdź, jaką popularnością cieszą się Twoje towary, i zbuduj asortyment z tych, na które jest największy popyt. To oczywiście poskutkuje jeszcze większymi trudnościami z wybiciem się na rynku, ale z tym poradzisz sobie dzięki odpowiednio dobranym działaniom marketingowym.

Popularność różnego rodzaju produktów możesz zweryfikować między innymi za pomocą darmowego narzędzia Google Trends. Podpowie Ci ono, o co i kiedy internauci pytają wyszukiwarkę. Jeśli interesują Cię także archiwalne dane z samego Allegro, sięgnij po TradeWatch, dzięki któremu dowiesz się, jakie produkty i kiedy najlepiej sprzedawały się właśnie w tym serwisie.

Zadbaj o wysoką jakość swoich ofert

Do podstawowych aspektów wpływających na zainteresowanie Twoimi ofertami należy sam ich wygląd. Aby przykuć uwagę użytkowników, a następnie przekonać ich do transakcji, musisz dbać nawet o najdrobniejsze detale aukcji:

  • Tytuły ofert – staraj się, aby nazwy aukcji dokładnie wyjaśniały, jakie produkty sprzedajesz. To także pierwsza okazja, aby zachęcić użytkowników do kupna – podkreślaj więc kluczowe zalety towarów. Sprawdź też, jakich fraz używa Twoja konkurencja i spróbuj wyróżnić się na jej tle. Unikaj natomiast takich słów jak „hit”, „okazja” itp. – do oznaczeń tego typu służą w Allegro specjalne etykiety.
  • Opisy produktów – powinny być oryginalne i dostosowane do Twojej grupy docelowej. Postaraj się zamieścić w nich jak najwięcej szczegółów na temat swoich towarów, dbając jednocześnie o przejrzystość tekstu i jego poprawność językową.
  • Zdjęcia produktów – na Allegro inaczej powinny wyglądać miniaturki (artykuły na białym tle), a inaczej zdjęcia wewnątrz aukcji (artykuły w użyciu). Zadbaj o wysoką jakość grafik i postaraj się, aby wyróżniały się one na tle ofert konkurencyjnych.
  • Ceny – dla większości konsumentów jest to kluczowy aspekt wpływający na decyzje zakupowe. Widoczne w ofertach ceny mogą od razu zapewnić Ci przewagę nad konkurencją lub zupełnie pogrzebać Twoje szanse. Nie ma niestety gotowego przepisu na osiągnięcie złotego środka, który zagwarantowałby Ci zarówno satysfakcjonujące zyski, jak i zainteresowanie potencjalnych klientów. Możesz jednak wesprzeć się inteligentnymi narzędziami do automatyzacji cenowej, które pozwolą Ci na bieżąco dostosowywać oferty do warunków rynkowych.

Korzystaj z możliwości promowania ofert

Allegro oferuje sprzedawcom dostęp do licznych narzędzi marketingowych, które mogą pomóc im zbudować przewagę konkurencyjną, pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych. Mowa o takich funkcjach jak między innymi:

  • Oceny i opinie – zdanie użytkowników serwisu na temat Twoich produktów i usług będzie miało ogromny wpływ na zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów.
  • Allegro Smart – program darmowych dostaw, do których uprawnieni są użytkownicy opłacający abonament. Wielu internautów podczas zakupów ogranicza się do ofert oznaczonych etykietą Allegro Smart. Warto więc spełnić warunki jej uzyskania.
  • Etykieta Super Sprzedawcy – utrzymywanie usług na odpowiednio wysokim poziomie zapewni Ci odznakę, która użytkownikom Allegro kojarzy się z wiarygodnością.
  • Monety Allegro – program lojalnościowy, z którego chętnie korzysta ogromna część użytkowników serwisu. Polega na zbieraniu monet za zakupy u sprzedawców, którzy dopłacają do zamówień. W ten sposób, kupujący gromadzą dodatkowe środki na kolejne transakcje.
  • Allegro Ads – zaawansowany system reklamowy, działający podobnie jak Google Ads. Stawki za emisję zależą od działań konkurencji.
  • Strefa Okazji – według Allegro, jest to miejsce, w którym średnia liczba transakcji jest nawet 50 razy wyższa od ogólnej średniej serwisu. Odpowiednio opłacone oferty mogą zostać umieszczone na stronie głównej portalu, na podstronie „Strefa Okazji”, a także na listach ofert.
  • Wyróżnienia – polegają na pogrubianiu i podświetlaniu sponsorowanych aukcji na listach wyników wyszukiwania. Taki rodzaj promocji wiąże się oczywiście z określonymi kosztami.

Prowadź sprzedaż w różnych kanałach

Allegro bez wątpienia powinno stać się jednym z Twoich podstawowych kanałów sprzedaży. Ale nie jedynym! Najlepsze wyniki zapewni Ci obecność w wielu różnych miejscach, gdzie może przebywać Twoja grupa docelowa. Stwórz więc stronę internetową swojego sklepu, zainteresuj się innymi marketplace’ami – polskimi (Empik, Morele) oraz zagranicznymi (Amazon, eBay) – i uwzględnij w strategii porównywarki cenowe (Ceneo) czy portale ogłoszeniowe (OLX). Nie zapominaj także o mocy mediów społecznościowych – sklep na Facebooku i Instagramie pozwoli Ci wygodnie łączyć działania sprzedażowe z marketingowymi.

Zaopatrz się w dobre oprogramowanie sklepowe

Kluczem do zwiększania sprzedaży na Allegro ( https://blog.sky-shop.pl/7-sposobow-jak-zwiekszyc-sprzedaz-na-allegro/ )okaże się odpowiednie oprogramowanie sklepowe, pozwalające na integrację Twojej strony internetowej z kontem w serwisie. Dwustronną integrację obu kanałów umożliwia na przykład platforma Sky-Shop. Dzięki tej funkcji możesz liczyć między innymi na:

  • automatyczne pobieranie zamówień,
  • automatyczne wznawianie i zamykanie aukcji,
  • automatyczne aktualizacje stanów magazynowych i cen,
  • wystawianie ofert „Kup teraz”,
  • obsługę wielu kont Allegro,
  • zarządzanie etykietami kurierskimi Allegro i Allegro Smart.

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Podsumowanie

Allegro oferuje swoim użytkownikom coraz to bardziej zaawansowane rozwiązania, pozwalające na zwiększanie sprzedaży. Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów za pośrednictwem tego kanału, skorzystaj z naszych wskazówek i dostosuj swoją ofertę do potrzeb wybranej grupy docelowej. Zrób też dobry użytek z zewnętrznych narzędzi – służących do analityki internetowej, automatyzacji cen czy zarządzania sprzedażą w sieci.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena