Zawalone kopertami biurko i wizja wielogodzinnego adresowania niejednego już przyprawiła o ból głowy. Jest jednak kilka sposobów na usprawnienie tego żmudnego zadania i skrócenia czasu jego trwania nawet o 90%.

Data dodania: 2016-02-02

Wyświetleń: 1951

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak skrócić czas adresowania korespondencji firmowej o 90%

Jak wiadomo czas to pieniądz. Oddelegowanie wartościowego pracownika na kilkanaście godzin w celu adresowania kopert, jest zatem całkiem sporym marnotrawstwem. Tym bardziej, że często tym zadaniem zajmują się różnego rodzaju specjaliści, którzy zdecydowanie bardziej potrzebni są przy innej pracy.

Koperty same się nie zaadresują i ktoś musi wykonać tę żmudną pracę. Warto więc zadbać o usprawnienie całego procesu i skrócenie potrzebnego na adresowanie czasu.

Jak to zrobić?

Adresowanie tak naprawdę składa się z dwóch części. Najpierw wpisujemy nadawcę.

Tutaj mamy dwa wyjścia. Zamawiamy koperty firmowe lub naklejki adresowe. Oba te rozwiązania nie tylko skracają czas poświęcony na korespondencje, ale i podnoszą wartość marketingową kopert. Profesjonalnie przygotowana korespondencja ma pozytywny wpływ na odbiór przez klienta samej firmy. Wzbudza w nim pozytywne emocje i zaspokaja potrzebę bezpieczeństwa. Szybka identyfikacja nadawcy i profesjonalny wygląd nie pozwalają na pomyłkę. Dodatkowo zarówno koperty jak i naklejki adresowe powinny zawierać logo firmy, co wspiera rozpoznawalność identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa i budowanie marki.

Drugim etapem adresowania kopert jest wpisanie nadawcy.

To tutaj pojawia się najwięcej przeszkód. Zmienne dane powodują częste pomyłki, a co za tym idzie straty w materiale, czasie i frustrację pracownika. Średnio ręczne wpisanie znanego sobie adresu na kopercie trwa od 30 do 50 sekund. Zakładając, że do zaadresowania jest 1000 kopert, zajmie to od 8 do 14 godzin. Niestety adresy te nie są dobrze znane pracownikowi, więc czas znów się wydłuży. W tym przypadku rozwiązaniem jest zastosowanie naklejek adresowych powstałych na podstawie listy danych. Możliwość błędnego zaadresowania jest zniwelowana, koperty wygadają estetyczniej, a sam czas potrzebny do zaadresowania 1000 kopert skraca się do 1,5 godziny.

Jak sami widzicie rozwiązania te są proste i znane, jednak często niedoceniane. Niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że dzięki ich zastosowaniu mogą osiągnąć tak wiele korzyści.

Usprawnienie pracy nie musi wiązać się z rozbudowanym planem i dużymi kosztami, czasem wystarczy naprawdę niewiele.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena