Znaczenie kolorów w wyposażeniu sklepów
Kolorystyka mebli przyczynia się do budowania odpowiedniej atmosfery w sklepie. Wybór odpowiednich kolorów wpływa na to, jak Klienci postrzegają sklep. Dlatego też warto poznać znaczenie poszczególnych kolorów.
Klasyczna biel – białe meble są ponadczasowe. Biel kojarzy się z czystością i elegancją. To kolor, który optycznie powiększa i rozjaśnia przestrzeń.
Śnieżnobiałe kolory mebli nie są jedyną opcją. Mamy różne odcienie bieli, na przykład perłowy, gołębi czy kość słoniowa.
W sklepach często stosuje się białe regały i lady sklepowe. Do prezentacji odzieży chętnie używa się białych manekinów. W białej kolorystyce urządza się sklepy spożywcze, apteki, sklepy AGD.
Dystyngowana czerń – kolor utożsamiany z luksusem i klasyką. Stosuje się go w eleganckich butikach, perfumeriach, salonach fryzjerskich i kosmetycznych.
Surową czerń warto łączyć z białymi dodatkami. W ten sposób unikniemy efektu przytłoczenia. Na tle białych ścian wyróżnią się meble i dodatki w kolorze czarnym. Na przykład stoliki ekspozycyjne, stojaki na ubrania, lady, lampy.
Nieco łagodniejszą opcją od czerni jest antracyt, którą można określić jako intensywną szarość.
Kolory drewna – meble w kolorze drewna są rozwiązaniem uniwersalnym, które sprawdza się w każdej branży. Mogą być to zarówno meble z litego drewna, jak i wyposażenie z płyty laminowanej w dekorze drewna.
Kolory pastelowe – łagodne odcienie sprawdzą się w sklepach dziecięcych. To między innymi kolor błękitny, zielony, różowy, żółty, beżowy. Taka spokojna kolorystyka pasuje do asortymentu dla dzieci. Biała lada z pastelowymi elementami będzie zatem dobrym wyborem do sklepu z ubraniami dla najmłodszych.
Warto wspomnieć także o trendach kolorystycznych w aranżacji sklepów. Viva Magenta – to kolor 2023 roku ogłoszony przez Instytut Pantone. Możemy określić go jako połączenie czerwieni z niebieskim. Zdaniem ekspertów to właśnie ten odważny róż będzie obecny w modzie, designie, kulturze, ale i we wnętrzach.