Wizerunek  dotyczy zarówno każdego z nas, ale też i przedsiębiorstwa. Kształtowanie go na odpowiednim poziomie jest niezwykle istotne i często stanowi o sukcesie firmy.

Data dodania: 2015-08-20

Wyświetleń: 1393

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kreowanie dobrego wizerunku firmy

Pojęcie "wizerunku"

W encyklopedii zarządzania czytamy:

“Wizerunek organizacji jest to postrzegany przez odbiorców obraz organizacji, produktu, oraz jej oferty, inaczej mówiąc jest to odbicie tożsamości organizacji w świadomości odbiorców.”

    Dla licznych przedsiębiorstw pozytywny wizerunek jest wyznacznikiem jej przyszłego sukcesu. W związku z tym, podczas kreowania wizerunku trzeba wziąć pod uwagę różne aspekty, aby wszystko wypadło jak najlepiej.

Dlaczego warto przywiązywać uwagę do wizerunku?

    Nasza pozycja w otoczeniu często determinowana jest przez nasz wizerunek - bo w końcu jak cię widzą, tak cię piszą. Nie ważne czy tyczy się to zwykłego człowieka, celebryty czy też przedsiębiorstwa. Dobry wizerunek jest jednoznaczny z powodzeniem, aprobatą pomysłów, uznaniem, a często również chęcią naśladowania. Uznanie jest jednoznaczne z dobrym funkcjonowaniem i sukcesem.

Jak wpłynąć na wizerunek?

    Ilu pracowników, ilu klientów – tyle różnych wizerunków. Wizerunek firmy nigdy nie będzie jednym i tym samym. Będzie to zależało od wielu czynników, z którymi trzeba być na bieżąco. Budując przedsiębiorstwo i korzystając z odpowiednich działań marketingowych można wpływać na wizerunek firmy. Analizując sytuację, uważnie planując i śledząc na bieżąco otoczenie i oczekiwania jesteśmy w stanie utrzymać idealny wizerunek. To w jaki sposób postrzegana jest firma nie zależy jedynie np. od wielkości sprzedaży czy osiągniętych sukcesów. Owszem, są to ważne czynniki, dzięki którym zajmujemy daną pozycję. Ale równie ważne dla otoczenia są nasze podstawy, cele i motywacje – tożsamość firmy. Ładne logo i dobra nazwa to nie wszystko. Powinno się to łączyć z “duchem” firmy i kulturą organizacji.

     Reasumując, niestety – jak to w życiu bywa – nigdy nie będziemy w stanie zadowolić każdego. Myśląc o wizerunku swojej firmy pamiętajmy o tym, że każdy ma inny gust, potrzeby i wyznaje inne wartości. Mimo, że kreowanie wizerunku nie jest prostą pracą warto poświęcić na to czas i środki. Dzisiejszy rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny. Ale pamiętajmy – dobry wizerunek oznacza dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo, czyli dobre wyniki finansowe. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena