Marketing i sprzedaż to codzienna praktyka doradcy.
Swoje sposoby na osiągniecie sukcesu finansowego, wynikające z wielu lat doświadczeń w sprzedaży, przedstawia James E. Rogers, Prezes Światowy MDRT the Premier Association of Financial Professionals, z Kanady.
Artykuł pod patronatem:
CashFlow&You Tygodnik dla Inwestorów: biznes, finanse, nieruchomości
http://newsletter.cashflowandyou.pl
Kursy dla Inwestorów Sposób na zyski i finansową niezależność
http://kursy-finansowe.pl
Koncentruj się na tym, co najważniejsze
Najważniejszym momentem dnia jest najpierw umówienie trzech spotkań, a potem odbycie trzech spotkań. Trzeba spojrzeć na to jak na proces, a nie koncentrować się tylko na samej sprzedaży.
Potencjalnego klienta trzeba zamienić w naszego klienta. Aby to się udało, z góry trzeba zaplanować każdy krok. Trzeba ułożyć plan, taki nasz przewodnik, mapę spotkania.
Musisz wiedzieć, po co idziesz do klienta i co chcesz osiągnąć, bo inaczej będzie to spotkanie towarzyskie, a nie biznesowe.
W trakcie rozmowy z klientem powinno robić się zapiski, nawet te mało istotne, jak hobby klienta lub to, że jest amatorem kotów. Takie małe drobiazgi mogą okazać się istotne.
Nie zapisuj tylko od razu kwestii emocjonalnych, bo wystraszysz klienta. Odczekaj z tym kilka minut.
Jeśli zwracasz uwagę na drobiazgi i o nich pamiętasz, a klient to zauważy, to będzie też wiedział, że zwracasz uwagę i dbasz o szczegóły finansowe i dokładną realizację zapisów umowy.
Opracowano w oparciu o wykład Jamesa E. Rogersa CLU*, CFP*,
Prezesa Światowego MDRT the Premier Association of Financial Professionals,
34 lata w MDRT, 25 kwalifikacji do Top of the Table z Kanady,
pod tytułem „10 sposobów na osiągniecie Top of the Table”,
wygłoszony na konferencji MDRT 20.03.2008.
* CFP – Certified Financial Planner
* CLU – Chartered Life Underwriter
* MDRT - Million Dollar Round Table
* TOT - Top of the Table
Joanna Wiejak
Redaktor Naczelny
CashFlow&You