Za każdym projektem stoją ludzie. Jeśli masz ciekawy, rozwojowy pomysł, który jest szansą na spore zyski i potrafisz go przedstawić w ciekawy sposób, a nie masz pieniędzy na jego realizację, warto wybrać czasami inną drogę.

Data dodania: 2009-03-27

Wyświetleń: 2577

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jesteś kreatywny, twórczy, masz talent i pomysł na miarę sukcesu w branży internetu lub nowych technologii? Zastanawiasz się jednak, jak znaleźć pieniądze na inwestycje, albo wdrożenie nowego projektu, pomysłu, na rozwój?

Są oczywiście kredyty, pożyczki, programy finansowane z funduszy europejskich, PARP (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości), EFS (Europejski Fundusz Społeczny). We wszystkich tych przypadkach trzeba mieć dobry biznesplan, zdolność kredytową, czasem własne środki na pokrycie części zobowiązań lub inwestycji. Nie dla wszystkich okażą się one dostępne. Nie wszyscy spełnią kryteria. I nie we wszystkich przypadkach będą dobrym lub rozsądnym rozwiązaniem.

Za każdym projektem stoją ludzie. Jeśli masz ciekawy, rozwojowy pomysł, który jest szansą na spore zyski i potrafisz go przedstawić w ciekawy sposób, a nie masz pieniędzy na jego realizację, warto wybrać czasami inną drogę. Dobrym sposobem jest poszukiwanie różnych projektów i konkursów wspierających młody biznes, start-upy, innowacje technologiczne.

Jednym z realizowanych projektów dla przedsiębiorców i młodych talentów z branży nowych technologii jest konkurs „7 minut”. To konkurs otwarty dla nowych, bądź już istniejących w fazie działającego prototypu technologii lub aplikacji. Projekty mogą pochodzić z różnych segmentów rynku, jak usługi i portale internetowe lub mobilne, innowacje ze świata multimediów, aplikacje i technologie e-commerce, innnowacje z nurtu Web 2.0, integracja świata off-line z on-line np. geolokalizacja, nawigacja, a także można zaprezentować ciekawe i innowacyjne urządzenia elektroniczne.

Nabór do projektu wymaga wcześniejszego zgłoszenia, a 5 projektów, zakwalifikowanych do finału, jest prezentowanych publicznie podczas konferencij TMT.Ventures, która odbywa się w Warszawie. Pomysłodawcy interesujących projektów mają szansę stać się obiektem zainteresowania aniołów biznesu, inwestorów venture capital i seed capital. Mogą pokazać się inwestorom, managerom z branży nowych technologii oraz mediom.

Jeśli więc masz dobry projekt, mocne argumenty, a w dodatku wystarczającą pewność siebie, aby stanąć przed publicznością i w ekspresowym tempie, w ciągu zaledwie kilku minut obronić swój projekt oraz wiesz, dlaczego chcesz wygrać, zbierz się na odwagę i startuj w konkursach dla młodych startupów.

Nagroda to pomoc w procesie doskonalenia projektu, cenne kontakty z przedsiębiorcami i inwestorami oraz szum w blogosferze i mediach, wygenerowany dzięki konkursowi. I jak piszą organizatorzy: „satysfakcja trwająca aż do następnego rana, kiedy trzeba się będzie wziąć do pracy”.

Joanna Wiejak
Redaktor Naczelny
CashFlow&You
http://Cashflowandyou.pl

Licencja: Creative Commons
2 Ocena