Pierwsze wrażenie działa jak magia, można je zrobić tylko raz. Ubiór, techniki sprzedaży – tego można się nauczyć. Ale głos, zapach, to coś w oczach – to musi być widać, jak zakochanie.

Data dodania: 2008-04-16

Wyświetleń: 3569

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W jaki sposób należy postępować z klientami, aby sprzedaż nie stanowiła problemu? Tygodnik internetowy CashFlow&You zamieścił w najnowszym wydaniu artykuł z poradami, jak rozwijać swoje umiejętności w zdobywaniu i utrzymywaniu zadowolonych klientów.

Pierwsze wrażenie, które zrobimy na kliencie trudno jest zatrzeć i zmienić. Pierwsze wrażenie działa jak magia, można je zrobić tylko raz. Dlatego sprzedaż to nie tylko suche kompetencje, perfekcyjny wygląd i wyuczone na pamięć uprzejme formułki. Dobra sprzedaż musi być oparta na emocjach.

Nie zawsze jesteśmy w stanie sobie uświadomić, że klienci potrzebują czegoś więcej niż profesjonalnej obsługi i dobrej znajomości oferowanych produktów. A klienci zwyczajnie chętniej kupują od sprzedawców, których lubią.

Jeśli będziesz dbał o klienta, starał się dla niego, pamiętał o jego wymaganiach i potrzebach, klient po spotkaniu z Tobą będzie czuł się wspaniale. To sprawi, że chętniej spotka się z Tobą następnym razem. Chętniej od Ciebie kupi.

Nie sztuką jest sprzedać raz, ale sztuką będzie utrzymać klienta przez wiele lat. Ile razy powtarzamy: nic nie kupię więcej w tamtym sklepie, bo tam jest niemiła obsługa. Lubimy powtarzać natomiast miłe sytuacje. Aby sprzedaż nie stanowiła problemu, twój klient musi Ciebie lubić.

Ubiór, techniki sprzedaży – tego można się nauczyć. Ale głos, zapach, to coś w oczach – to musi być widać, jak zakochanie. Musi z nas emitować pozytywna energia.

Zdrowe podejście do biznesu wymaga ciągłego doskonalenia swojego warsztatu pracy. Ale jest jeszcze coś nieuchwytnego, co musi działać między mną, a klientem, podkreśla Artur Meres, Agent Roku 2007 PZU Życie, członek MDRT 2007.

Pełna treść artykułu „Jak postępować z klientem, aby sprzedaż nie stanowiła problemu?” dostępna jest w tygodniku internetowym CashFlow&You nr 45 (15/2008). Autor artykułu: Joanna Wiejak. Artykuł powstał w oparciu o wykład, pod tytułem „Serwis poprzez relacje z klientami”, wygłoszony na konferencji MDRT (Million Dollar Round Table) w Warszawie dnia 20.03.2008 przez Artura Meresa, członka klubu MDRT i Agenta Roku 2007 w PZU Życie. CashFlow&You: http://newsletter.cashflowandyou.pl.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena