Przeglądanie katalogów, wybieranie najbardziej odpowiadającej nam oferty, zakup planów i przewodników, rozmowy na temat tego, co czeka na tych upragnionych wakacjach – chcemy, by to wszystko wyszło idealnie. Tym bardziej frustruje, gdy wakacje się nie udadzą. Niektórzy domagają się odszkodowania od biura podróży za nieudane wakacje. Czy możliwe jest wywalczenie przed sądem odszkodowania za wczasy, które nie spełniły naszych oczekiwań?
Biuro podróży jako organizator wyjazdu odpowiada za jego jakość. Możemy więc przed sądem domagać się odszkodowania właśnie od biura podróży. Niezadowoleni klienci najczęściej domagają się odszkodowania za niezrealizowane wycieczki , które miały być w programie, niski komfort w hotelu (miało być okno w pokoju wychodzące na plażę, a nie na wentylatory i hotelowe śmietniki) czy niesmaczne jedzenie. Jeśli mamy takie zastrzeżenia do biura podróży, to dobrze jest zbierać dowody: robić zdjęcia widoku zza okna, brudnego pokoju, zbierać informacje od rezydenta biura podróży. To wszystko pozwoli nam w walce o odszkodowania. Trzeba też dokładnie opisać, co nam się nie podobało i co narusza warunki umowy. Uwaga! Trzeba mieć świadomość co oznacza na przykład opcja All inclusive i wiedzieć, że zazwyczaj obejmuje ona lokalne alkohole, więc nie należy mieć pretensji, że importowane napitki były płatne ekstra. Tak samo warto wiedzieć, ze trzy gwiazdki w Egipcie i trzy gwiazdki w Hiszpanii oznaczają zupełnie inny standard.
Właściwym sądem, do którego powinniśmy się zwrócić z żądaniem odszkodowania, jest sąd cywilny. Na złożenie pozwu mamy 10 lat. Potem sprawa ulega przedawnieniu.