Jak mówi definicja skuteczna rekrutacja pracowników jest procesem poszukiwania, informowania oraz przyciągnięcia wystarczająco dużej liczby kandydatów na określone stanowisko pracy w organizacji w celu jego obsady.   Skuteczna rekrutacja personelu

to zbiór uporządkowanych działań mających na celu:

 

1.     Zaprezentowanie oferty firmy na danym rynku pracy - tzn. potrzeby zatrudnienia ściśle określonego rodzaju pracowników,

2.     Przyciągnięcie uwagi – ogłoszenie musi konkurować z innymi ofertami o zainteresowanie potencjalnych kandydatów,

3.     Wzbudzenie i utrzymanie zainteresowania – ogłoszenie musi w atrakcyjny i interesujący sposób przekazywać informacje o stanowisku pracy, przedsiębiorstwie, warunkach i zasadach zatrudnienia, a także wymaganych kwalifikacjach,

4.     Stymulowanie działania – komunikat należy przekazać w sposób, który nie tylko przyciągnie uwagę, ale także zachęci do przeczytania całego ogłoszenia i doprowadzi do otrzymania dostatecznej liczby odpowiedzi od właściwych kandydatów.

 

Tak rozumiejąc pojęcie rekrutacji pracowników można wydzielić trzy podstawowe jej zadania: informacyjne, mające na celu przedstawienie warunków pracy i zatrudnienia, motywacyjne, mające na celu skupienie uwagi odpowiednich kandydatów, oraz wstępną selekcję – która powoduje początkową eliminację niepotrzebnych zgłoszeń, nie odpowiadających wymaganiom stanowiska pracy.

 

Ile aplikacji powinno przyjść w odpowiedzi na Twoje ogłoszenie o pracę, abyś stwierdził, że wykonałeś swoją pracę doskonale? 

 

10? 20? 50? 100?

 

Odkąd najwięksi managerowie i specjaliści pozyskali wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu i procesu tworzenia „subiektywnej rzeczywistości – wewnętrznego świata” wykorzystując wewnętrzne filtry do usuwania, wypaczania i generalizacji informacji wiemy w jaki sposób wykorzystać tą wiedzę, by tworzyć ogłoszenia o pracę, które zwrócą uwagę idealnych kandydatów i odstraszą tych, którzy nie pasują do wymogów stanowiska pracy.  Inaczej mówiąc wiemy w jaki sposób przygotować ogłoszenie o pracę, by niedopasowani kandydaci potraktowali je jako mało atrakcyjne i niedopasowane do ich oczekiwań, a pracownicy dopasowani wręcz przeciwnie, aby ocenili je jako dopasowane do ich osobowości i oczekiwań dotyczących ich dalszej kariery zawodowej.

Większość managerów i specjalistów w procesie rekrutacji pracowników tworzy ogłoszenia o pracę na zasadzie „lepu na muchy”. Koloryzuje przesadnie swoją ofertę lub używa sztampowych określeń typu: praca w młodym dynamicznym zespole, atrakcyjne warunki wynagrodzenia. Tworzy je w taki sposób, aby otrzymać jak największą liczbę podań o pracę.

Uważają oni, że im więcej podań przyjdzie tym większa szansa na zatrudnienie właściwej osoby.

Pamiętasz swoją odpowiedź na pytanie Ile aplikacji powinno przyjść w odpowiedzi na Twoje ogłoszenie, abyś stwierdził, że wykonałeś swoją pracę doskonale? 

Jaką odpowiedź udzieliłeś?

To czego nauczyłem się o skutecznych metodach rekrutacji personelu od jednego z najwybitniejszych autorytetów w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi Michaela Armstronga to to, że „Idealne ogłoszenie o pracę to takie, na które odpowiada jeden kandydat i to jest kandydat właściwy.” 

 

Dlatego właśnie - hołdując ten koncepcji, Meta Rekrutacja Pracowników wykorzystuje najnowszą wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu która pozwala na przygotowywanie ogłoszeń o pracę, dzięki którym firma dramatycznie zwiększa szanse otrzymania większej liczby podań o pracę od dopasowanych kandydatów i mniejszą liczbę podań od kandydatów którzy nie pasują do wymogów określonych w Meta Profilu Kompetencyjnym.

Dzieje się tak dlatego, że Meta Rekrutacja Personelu wykorzystuje badania i zaawansowaną wiedzę na temat Meta Programów i ich wpływu na sposób komunikacji interpersonalnej i strategie przekonywania poszczególnych ludzi.

Licencja: Creative Commons