Recepcjonistka cały dzień nie musi nic robić, poza podaniem kilku hotelowych kluczy i wprowadzeniem danych do komputera? W nocy jej zajęciem jest sen, a nad ranem automat wyręcza ją w budzeniu zaspanych gości? Nic bardziej mylnego, dobra recepcja to wizytówka hotelu, gotowa z uśmiechem pomóc gościom naszego hotelu.

Data dodania: 2009-09-01

Wyświetleń: 3085

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Otwierają się drzwi 3 gwiadkowego hotelu, robimy 3 kroki prosto i co widzimy? Recepcję, tak to miejsce zawsze usytuowane jest na samym początku, po to by miło przywitać zakwaterowanego już gościa, żeby udzielić informaci temu niezdecydowanemu czy zachęcić takiego, który już na hotelowym parkingu był niezadowolony z tego czego jeszcze nawet nie widział.

Każdy odpowiedzialny właściciel obiektu hotelowego wie, że dobry recepcjonista to prawdziwy skarb. Pytanie skąd takiego wziać? Obecnie powstało wiele uczelni wyższych ofeujących kierunki hotelarskie, pojawia się jednak pytanie jak ma się wiedza teoretyczna do prawdziwego życia. W hotelu okazuje się, że niewiele. Tutaj pomocne okazać się może szkolenie dla recepcjonisty , gdzie równie ważne co teoria jest praktyka. Ale kto tą wiedzę może przekazać? Takie szkolenie powinny prowadzić osoby, które w swojej karierze pracowały na stanowisku recepcjonisty. To dzięki temu znają one wszystkie sztuczki, potrafią opowiedzieć ciekawe doświadczenia, a także przstrzec przes sytuacjami, które kilka raz ich spotkały. Tylko dobre ośrodki szkoleniowe mają takich wykładowców. Równe wążne są terminy, bo cóż nam daje to, że kurs dla recepcji odbywa się raz w roku i to właśnie wtedy kiedy nam zupełnie nie pasuje. Duże ośrodki kształcące mają spore kalendarium umożliwiające przebieranie w terminach, ale również i miastach, w których takie szkolenie organizują. Wybierając więc dane szkolenie zwróćmy uwagę na kalendarium szkoleń .

Na koniec cenna uwaga, którą warto sobie zapamiętać:

Warto mieć dobrą recepcję w swoim hotelu bo ... bo nigdy nie ma drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na gościu.

Licencja: Creative Commons