Artykuł jest próbą wskazania poprawnego kierunku prowadzenia blogów i stron internetowych.

Data dodania: 2009-03-31

Wyświetleń: 2478

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Potrzeba treść

Podstawą każdej strony www jest rzecz jasna konkretna potrzebna komuś treść na naszej stronie. Niby to takie proste i zapewne każdy o tym wie.. ale nie każdy z tego co obserwuję to rozumie.

Potrzebna treść - podkreśl sobie te słowa i zastanów się nad nimi głębiej. Nie piszę tu o tym, że musi być unikalna treść - bo nie musi, nie musi też być pisana poprawną składnią – choć ta akurat może kogoś denerwować (w każdym razie i na to jest kreatywny sposób - nawet nie musi to być treść pisana!) jak i też nie muszą to być nowości. Jedyne co treść musi spełniać to zaspokajanie konkretnych potrzeb konkretnych osób w danej chwili - potencjalnych czytelników. Ludzie muszą mieć powód by wracać na daną stronę.

Na przykład ten blog - programy partnerskie spełnia pewne zadanie. Podsuwa pomysły, jak i przekazuje praktyczne porady ludziom zarabiającym na programach partnerskich - jest więc kilka osób, które uznały go za potrzebny, zaglądają na bloga wtedy kiedy szukają inspiracji - a niektórzy nawet częściej.

Chcąc znaleźć potrzebe jaka mozesz zaspokajać, zadaj sobie kilka pytań (niewiele różnią się od siebie, ale mam nadzieję pomogą Ci lepiej zrozumieć zagadnienie):

1.Do czego Twój blog może się przydać czytelnikom?

2.Jakie potrzeby zaspokaja Twój blog?

3.W jaki sposób, pomagasz czytelnikowi w realizacji jego celów?


Trzymaj się tematu

Gdy już znajdziesz temat, który będzie zaspokajał daną potrzebę. Skup się na temacie swojej witryny - nie skacz po wielu wątkach - o ile nie jesteś bardzo znany rzecz jasna. Gdybyś był politykiem, znanym artystą czy też kimś innym sławnym (choćby blogerem z wyrobioną renomą), z dużym prawdopodobieństwem ludzi interesowałoby każde Twoje słowo. Mało kogo by obchodziło, czy napiszesz o tym co jadłeś dziś wieczór, czy o tym co sądzisz o nowym modelu gumek myszek. Ważne by było to, że cokolwiek napisałeś.

Zakładam jednak, że jesteś na daną chwilę niezwykłym kolorowym człowiekiem, jakich kilkudziesięciu widuję na co dzień. Wyobraź sobie teraz, że chce mi się słuchać co każda z tych kilkudziesięciu osób (w tym wliczam Ciebie) spotkanych na ulicy jadła na kolację..

I jak działa wyobraźnia?

Czy starczyłoby mi czasu na własną kolacje? No właśnie tu jest pewien problem, ze względu na ograniczony czas, człowiek jest zadowolony tylko z tego czasu, który przybliża go do wymierzonych celów. Interesuje go tylko to co jest mu potrzebne do realizacji jakichś celów (mniejszych lub większych wyznaczonych na dany moment), jeżeli więc prowadzisz o nich stronę z dużym prawdopodobieństwem zostanie Twoim czytelnikiem.

Przykładowo jeśli zajmowałbym się w tej chwili gotowaniem z miłą chęcią poczytałbym o tym co ludzie jedzą na kolacje, w tym celu odwiedzę strony, blogi z przepisami kulinarnymi. Jeśli zaś zarabiam na programach partnerskich odwiedzę strony opisujące ten temat. W innym wypadku, jeżeli miałbym na sobie kilkucentymetrowe tipsy, z miłą chęcią poznałbym szczegóły życia różowych gwiazd, lub tez pooglądał przeróżne kolorowe kolczyki, będąc ich wielkim fanem.

Pamiętaj więc dopóki nie masz wyrobionej marki, a masz zamiar ją wyrobić (wcale nie musisz przecież cel danej strony może być zupełnie inny), trzymaj się zasady jedna strona – jeden temat. Chcesz więcej tematów? - załóż więcej stron.
Licencja: Creative Commons