Prezentacje biznesu to chyba najbardziej rozpowszechniony sposób promocji marketingu sieciowego. Prezentacje tradycyjne odbywają się w mieszkaniach, domach, kawiarniach, w przedziale pociągu, w parku, czasem też i w innych pomieszczeniach, jeśli jest to większa prezentacja. Nowoczesna forma prezentacji, może odbywać się przez internet, przy pomocy pokoju konferencyjnego, czy też grupowej rozmowy np. na skype.
Na samym początku, pierwszą prezentacje dobrze by poprowadził Twój sponsor lub jakiś lider. Jeśli już jednak byłeś na kilku prezentacjach prowadzonych przez kogo innego, możesz od razu wziąć się sam do pracy. I poprowadzić pierwszą swoją prezentacje. Dobrym w przedstawianiu planów można stać się tylko w jeden sposób, robiąc to i trenując. Nie musisz tego robić od razu do większej ilości osób, przedstawianie planu to równie dobrze rozmowa w cztery oczy, z jedną osobą.
Ja pierwszy raz usłyszałem plan mlm, będąc na studiach, było to dokładnie w czasie odwołanych zajęć. Kolega świetnie wykorzystał okazje, wykorzystał czas i miejsce w którym był i w którym ja byłem. Nie miałem innego pomysłu na spędzenie tej godziny.. nie zainteresował mnie wtedy tamtą firmą, ale w sumie to nawet byłem zadowolony tym, że umilił mi czas towarzystwem. Nie byłby jednak w stanie tego zrobić, gdyby nie fakt że był do tego przygotowany, ponieważ przedstawiał już wcześniej plany.
Wiadomo, nie będziesz od razu mistrzem, ale przedstawiając plan, zaczniesz się angażować i szukać najskuteczniejszych metod. Zaczniesz szukać rzeczy na które należy zwracać największą uwagę, staniesz się głodny wiedzy dotyczącej skutecznego sponsorowania osób, a chyba na tym Ci zależy? Koniec braku pieniędzy, koniec z pustym kontem w banku. Koniec z tym, czas zacząć przedstawiać plany.
No i co ważne, musisz pamiętać o jednym:
Nie ma sensu przedstawiać planu jeśli nie przynosi on żadnych rezultatów! Ludzie przyszli tu w jakimś celu, w jakimś celu Ciebie słuchają.
Dlatego też już od pierwszego swojego planu rób nagrania, uruchamiaj dyktafon czy inne urządzenie nagrywaj to co mówisz. Przesłuchuj i wypisuj to, co wydawało Ci się najlepsze. Nagrywaj i przesłuchuj też plany prowadzone przez inne osoby (jeśli zezwolą, jeśli nie rób notatki), kopiuj to co uznasz za najlepsze. Rozmawiaj z ludźmi i pytaj o wrażenia...
Drwal nie porąbie drewna tępą siekierą, częste przedstawianie planu jest jak ostrzenie tej siekiery, ostrzenie narzędzia pracy. Każde przedstawianie, to okazja do poznania nowych ludzi, poznania ich potrzeb, odkrycia tego co ich napędza. A tym samym zdobycia kolejnych inspiracji i doświadczenia.
Tutaj od razu dam małą uwagę tzw. „profesjonalizm” (cokolwiek masz pod tym słowem zakodowane) nie zawsze to sponsoruje. W tym biznesie nie chodzi o profesjonalnie podejście, ale o przedstawienie ludziom korzyści, sposobu realizacji ich potrzeb i poddanie propozycji współpracy. Podstawa to mówienie od siebie, zwyczajnie opowiedz co i dlaczego Ciebie motywuje do takiej, a nie innej pracy. Opowiedz co innych partnerów motywuje. W MLM przeważnie sukces nie zależy od profesjonalizmu, ale od Twojej postawy, ludzie lubią wsiadać do pociągu który jedzie, niech Twoja podstawa na to wskazuje.
Najważniejszą rzeczą, z każdego planu są wrażenia ludzi, którzy Cię słuchają! - Bądź pewny i dumny z tego co robisz, a przede wszystkim bądź zadowolony z siebie, pełen pasji! Powiem wprost - olej profesjonalizm prezentacji, zamiast tego podejdź z pasją do prezentowania planu.
Przypomnij sobie ile razy zafascynowałeś się jakimś filmem, miałeś ochotę pójść do kina i obejrzeć ten film dlatego, że ktoś Ci o tym filmie opowiedział? No ile? Czy ten ktoś opowiadał to z profesjonalizmem czy z pasją?
Przypomnij sobie jak to jest mówić o swoim ulubionym zajęciu, o swoim hobby, mów w ten sam sposób o biznesie!
Na prezentacji przekaż ludziom, że pociąg którym Ty jedziesz jest rozpędzonym ekspresem. Który dziś zatrzymuje się na tej stacji na której słuchacze mają okazje wejść... Nie mów tego wprost, przekaż to swoim zachowaniem i tonem głosu.
I pamiętaj, na prezentacji nie wspominaj kim Ty jesteś, nie ważne co Ty osiągnąłeś, ludziom to jest nie potrzebne. Jeśli coś w życiu osiągnąłeś sami się o tym dowiedzą. Ludzie na prezentacje przyszli by dowiedzieć się, kim oni mogą być i co mogą osiągnąć. Skup się więc na tym, po co tu przyszli. Wywyższając się nie zbudujesz relacji, a jedynie podziw wśród kilku i ironiczny uśmieszek pod nosem wśród pozostałych.
Słuchaj ludzi, słuchaj ich potrzeb. Ukazuj im drogę do ich realizacji. Zainwestuj jak najwięcej czasu w marzenia ludzi z którymi rozmawiasz... Kiedy przedstawiasz plan nie robisz nic dla Siebie... dajesz ludziom przysługę, pomagasz im - nie sobie. Przedstawiasz go dla ludzi, którzy Cię słuchają.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale nie wspomniałem tu ani słowa o planie marketingowym, czy też o produktach... wiesz dlaczego? Bo to nie ma wiele do rzeczy. To jest szczegół, to są narzędzia realizacji potrzeb. Jak chcesz wspomnieć o planie, zadaj np. takie pytanie: „Czy wiesz już co zmieni w życiu Twojej rodziny 1400 zł dodatkowego dochodu miesięcznie?”.
Mówiąc o planie poruszaj wyobraźnie, poruszaj to co jest w stanie ten wykonany plan zmienić w życiu Twoich słuchaczy. I nie przejmuj się jeśli nie uda Ci się za pierwszym razem nikogo zasponsorować, to normalne... skup się na tym by na prezentacji zasiać ziarenko, które będzie kiełkowało.
Praca z ludźmi jest jak poszukiwanie złota, trzeba przerzucić tony piachu, by znaleźć ziarenko kruszcu. I to nie piachu się tu szuka... a złota. Może się zdarzyć, że od razu trafisz na złoto... będzie super. Skupiaj się jednak na rozsiewaniu ziarenek marzeń, z których rodzą się duże złote samorodki!