Istnieją 4 kroki w prospektingu, które działają skutecznie. Wyobraź sobie, że prospekting to podróż, w jaką zabierasz potencjalnego współpracującego. Proces prospektingu w MLM składa się z następujących 4 kroków: dotarcie, przedstawienie oferty,  rozdzielenie, system.

Data dodania: 2019-03-19

Wyświetleń: 1682

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Dotarcie

Na tym etapie najważniejsze jest wypracowanie listy taktyk przyciągnięcia nowych osób, którym możesz przedstawić swoją ofertę. Takich taktyk są setki, każda z nich działa inaczej, każda z nich może być skuteczna lub nie, w zależności od sposobu wykonania, miejsca zastosowania czy rodzaju produktu, który oferuje twoja firma MLM.

Pomyśl jakiego rodzaju działania mogą być skuteczne w przyciągnięciu nowych osób. Jakiego rodzaju działania pomogą nowym osobom zlokalizować ciebie i twój biznes? Znalezienie nowych osób nie jest trudne. Rozejrzyj się dookoła – wszędzie są ludzie, których nie znasz, a którzy mogą być zainteresowani twoim produktem, usługą czy możliwością biznesową. Nie oznacza to, że masz zaczepiać nieznajomych, ale patrząc na nich, zastanów się czy to jest dobre miejsce dla twojej oferty i czy warto w tym miejscu podjąć jakieś działania.  

2. Przedstawienie oferty czyli POMYSŁ

Kiedy znajdziesz osobę zainteresowaną tym co masz do powiedzenia, następuje etap przedstawienia oferty. Tutaj najważniejsze jest wzbudzenie zainteresowania. Zapomnij tutaj o przydługich czy formalnych prezentacjach, ten etap zamyka się w 30 sekundach.

Wstępne przestawienie oferty może odbyć się w czasie rozmowy np. podczas lunchu, kiedy w ciągu 30 sekund wspominasz o swojej ofercie.

Największym sekretem tych 30 sekund jest to, aby przedstawić POMYSŁ, a nie informacje. A najważniejsze w tym momencie jest to, czy zobaczysz zainteresowanie, czy raczej brak akceptacji dla pomysłu.  

3. Rozdzielenie – osoby z którymi rozmawiasz dzielą się na 2 rodzaje

Osoby, z którymi będziesz rozmawiał dzielą się na 2 grupy:

- jedna jest zainteresowana i będzie OTWARTA na twoje argumenty,

- druga nie jest zainteresowana i będzie ZAMKNIĘTA na twoje argumenty.

Kluczowe jest to, aby zrozumieć, że jeśli ktoś nie jest zainteresowany, to nie będzie słuchał co masz do powiedzenia. Osoba nie zainteresowana, ma umysł  zamknięty na twoje argumenty i chociaż ty mówisz, ona NIC nie usłyszy. Próby przekonywania, to strata czasu i energii, którą lepiej przeznaczyć dla kogoś, kto jest zainteresowany. 

Jeśli widzisz, że twój rozmówca jest zainteresowany, kwalifikujesz go do następnego etapu.      

4. System

Krok czwarty to system czyli ustalony wcześniej sposób przedstawienia bliższych szczegółów na temat firmy, produktu i planu kompensacyjnego. Możesz to zrobić samodzielnie jeśli czujesz się na siłach, ale jeśli dopiero zaczynasz, warto taką osobę przedstawić swojemu sponsorowi, zaprosić na spotkanie prezentacyjne czy webcast.

Jeśli widzisz, że nie chce wykonać tego następnego kroku, zapytaj czy możesz zadzwonić za jakiś czas i jeśli otrzymasz odpowiedź twierdzącą, umieść ją na liście osób, z którymi skontaktujesz się za miesiąc, pół roku czy rok. Wtedy dana osoba może mieć inną sytuację i może być bardziej zainteresowana. Poza tym widząc, że podchodzisz do tematu poważnie, a nie jak do partyzantki, będzie i ciebie, i firmę traktować poważniej.

Zrozumienie, że na prospekting składają się 4 kroki pozwoli ci na skuteczniejsze działanie na każdym z nich, bez tracenia energii i czasu.

Pamiętaj, że podejmując decyzję o zaangażowaniu się w działanie firmy MLM, robisz to, aby budować swoją finansową niezależność. W tym celu trzeba traktować ten biznes jak biznes i nauczyć się jak działać skutecznie.       

Licencja: Creative Commons