Z tego artykułu dowiesz się dlaczego nadal warto prowadzić blog, chcąc promować swój biznes online oraz zapoznasz się z 5 najważniejszymi wskazówkami, jeśli zdecydujesz się go założyć. 

Data dodania: 2011-08-24

Wyświetleń: 1483

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Byłam wczoraj na spotkaniu, na którym usłyszałam, że firma zrezygnowała z używania reklamy adwords, bo konkurencja ich „wyklikiwała” i pożytku żadnego z reklamy nie było. Trudno orzec czy było tak rzeczywiście, ale fakty pozostają niezaprzeczalne budżet szybko się wyczerpywał, a przyrostu zamówień, ani nawet zapytań od nowych potencjalnych klientów nie było.  

Niezbyt to chwalebna praktyka, ale pomyślałam wtedy że są inne sposoby, aby promować swój biznes z przekonaniem, że to co się robi nie jest marnotrawione bez sensu i przynosi efekty.

Jednym z takich działań jest prowadzenie blog. Pal licho jak go zwał. Czy ekspercki,  czy firmowy, czy lifestylowy. Ważne, aby był, bo taki blog w rzeczywistości pozwala na kreatywną obecność w sieci i promowanie biznesu online.

Blog może w krótkim czasie podnieść obroty i sprzedaż. Blog to interaktywna strona www pozwalająca na kontakt z potencjalnymi klientami. I jak dotąd tego typu aktywność to nadal niewielki ułamek wśród działań prowadzonych przez przedsiębiorców, aby wypromować biznes online.

Jeśli podejmiesz decyzję, że chcesz używać bloga jako narzędzia marketingowego, pamiętaj na początek o tych kilku prostych zasadach:

1. Wybierz prosty szablon. Taki szablon będzie łatwiejszy w użytkowaniu, będzie lżejszy, a więc przyjaźniejszy wyszukiwarkom i nie będzie zawierał skomplikowanych kodów, które mogą blogować indeksację wpisów przez wyszukiwarki.

2. Zanim stworzysz blog, wymyślisz nazwę i kupisz domenę, zdecyduj jaki będzie profil tematyczny.

3. Zrób plan przynajmniej 10 pierwszych tematów.

4. Pisząc posty używaj stylu konwersacyjnego, tak jakbyś rozmawiał z czytelnikiem.

5. Publikuj przynajmniej 2 razy w tygodniu. Im częściej będziesz publikować, tym częściej roboty wyszukiwarek będą odwiedzać blog, przeglądać i indeksować zawartość, co wpłynie na jego pozycję w wynikach wyszukiwania.

Posiadanie bloga wyróżni cię od konkurencji i wypozycjonuje jako eksperta w swojej branży. Nie pozostawaj anonimowym i zachęcaj czytelników do dyskusji.

Wiele osób nadal nie jest obeznanym z blogami, nawet jeśli znają słowo „blog”. Większość po prostu bawi się blogiem, a w rzeczywistości może to być mocne narzędzie marketingowe. Niektórzy wypromowali swoją markę tylko używając bloga, więc możesz i ty.

Licencja: Creative Commons