Prowadzenie bloga firmowego natrafia na trudności zupełnie obce rasowemu blogerowi.Rasowy bloger jest jednostką samodzielną i wolnomyślicielską. Sam pisze, edytuje, fotografuje, retuszuje, zna się na SEO i co najcenniejsze - osądza subiektywnie.

Data dodania: 2019-03-19

Wyświetleń: 2286

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

I w tym jest w firmach największy problem. Kto ma osądzać subiektywnie i jaki temat, aby się nikomu nie narazić?
Kto ma pisać blog? Kto ma oceniać artykuły przed publikacją? Czy dział prawny ma opiniować każdy artykuł przed jego publikacją? A co w sytuacjach, gdy kolejka spraw u prawnika ustawia się z kilkutygodniowym wyprzedzeniem?

A więc jaka jest Best Practice przy prowadzeniu bloga firmowego, czyli jak utrzymać go przy życiu dłużej niż 6 miesięcy?    

1. Nie traktuj bloga jako tuby marketingowej, czy PR-owskiej firmy i nie publikuj tylko artykułów zaopiniowanych przez prawnika. Zamiast tego zapytaj go jak prawidłowo sformułować zastrzeżenie, że firma nie ponosi odpowiedzialności za wpisy publikowane na blogu.

2. W firmie powinna powstać polityka blogowa, która sfomułuje jasno co jest tajemnicą handlową i ma nią pozostać oraz co zrobić, aby prywatne życie pracowników nadal pozostało prywatne. 

3. Warto przeszkolić cały zarząd firmy oraz managerów wyższego szczebla z tematu czym są blogi, jaka jest polityka firmy w tym zakresie i publikacji o jakim charakterze można się spodziewać na blogu należącym do firmy.

4. Charakter i tematyka bloga powinna być zgodna z wartościami firmy, które dzięki temu dodatkowo ulegną wzmocnieniu.

5. Utrzymuj regularne aktualizacje, minimum raz w tygodniu. Największe sukcesy odnoszą blogi gdzie nowe wpisy są publikowane od jednego do kilku razy dziennie. Wpisy powinny być jak najświeższe i dotyczące jak najbardziej wartościowych dla czytelnika informacji.

6. Warto zachęcić pracowników do pisania artykułów na blog, ale po uprzednim przeszkoleniu ich z zakresu polityki blogowej firmy.

7. Pomimo szerokiej dostępności bezpłatnych platform blogowych, blog firmowy powinien zostać założony na własnej domenie, do której powinien zostać dokupiony hosting. Jeśli firma ma stronę internetową, to utwórz subdomenę np. www.blog.twojafirma.pl i na niej zainstaluj skrypty bloga.   

8. Załóż koniecznie na blogu możliwość zapisania się na otrzymywanie najnowszych artykułów e-mailem. To pozwoli wszystkim zainteresowanym osobom na bieżące zapoznawanie się z aktualizacjami.  

     

Licencja: Creative Commons