Spis treści: Opracuj listę słów kluczowych, Sformatuj artykuły pod kątem ekranów urządzeń mobilnych, Optymalizacja techniczna, Linkowanie wewnętrzne, porady.

Data dodania: 2022-10-20

Wyświetleń: 636

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak pisać blog firmowy z korzyścią dla SEO? Najważniejsze wskazówki dotyczące pozycjonowania

Zacznijmy od tego, że blog firmowy nie powinien być pisany wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu. Podstawową funkcją bloga jest budowanie atrakcyjnej, wiarygodnej, eksperckiej marki przedsiębiorstwa. Wiadomo natomiast, że nie będzie to możliwe bez pozyskiwania ruchu organicznego. Dlatego pisząc i publikując artykuły warto stosować się do kilku wskazówek SEO. Najważniejsze z nich omawiamy w naszym poradniku.

Ekspert ostrzega: „Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym – w przypadku wyboru kilkuset fraz efektów można oczekiwać po około pół roku, może nawet roku. Warto sobie z tego zdawać sprawę, aby nie oczekiwać od agencji cudów od ręki i nie dać się naciągnąć amatorom, którzy wiele obiecują, ale niewiele robią”. Źródło: https://soluma.pl/blog,ac155/jak-przebiega-proces-pozycjonowania-strony-internetowej,1185

Opracuj listę słów kluczowych

Im dłuższa będzie ta lista, tym łatwiej przyjdzie Ci pisanie nowych artykułów. Oczywiście przestrzegamy przed pisaniem „pod frazy”. Słowa kluczowe mają być tylko dodatkiem, mogą stanowić punkt wyjścia do tworzenia artykułu, natomiast cała treść nie może się obracać wokół nich. Sugerujemy również wybieranie słów z długim ogonem, które dają większe pole do popisu, a przy tym lepiej sprawdzają się w dobie coraz popularniejszej funkcji głosowego korzystania z wyszukiwarki Google.

Eksperci Google radzą: „Wypełnianie stron słowami kluczowymi lub liczbami zmniejsza wygodę korzystania z takich stron, a także może obniżyć pozycję takiej witryny w rankingu. Twórz witryny bogate w przydatne treści, w której słowa kluczowe występują w odpowiednich miejscach i we właściwym kontekście”. Źródło: https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/irrelevant-keywords?hl=pl

Sformatuj artykuły pod kątem ekranów urządzeń mobilnych

Wielu twórców treści nadal o tym zapomina lub po prostu nie wie, że poprawne wyświetlanie tekstu na małym ekranie jest ważnym czynnikiem rankingowym. Weź do ręki telefon i spróbuj przeczytać na nim długi, zbity tekst. Nieprzyjemne, prawda? W takim razie już na etapie pisania artykułów na blog firmowy myśl o użytkownikach mobilnych. Zadbaj o dużą liczbę akapitów, nagłówków, wypunktowań, pogrubień etc.

Optymalizacja techniczna

Przed opublikowaniem artykułu na blogu firmowym pamiętaj o standardowym „zestawie SEO”, czyli o zoptymalizowaniu opisu meta, dołączeniu tekstu alternatywnego obrazka oraz dodaniu tagów, które mają bezpośredni związek z treścią artykułu. Dodatkowo zwróć uwagę na strukturę adresu URL strony z artykułem – ogranicz jego długość tak, aby nie odstraszał użytkowników i był łatwy do udostępnienia np. w mediach społecznościowych.

Linkowanie wewnętrzne

Stosowanie linków wewnętrznych ma sens nie tylko z punktu widzenia SEO, ale również UX. Dzięki linkowaniu czytelnicy mogą łatwiej odnaleźć się na blogu, odszukać interesujące ich artykuły czy uzupełnić swoją wiedzę, jeśli sygnalizujesz wątek rozwijany w innym artykule. Pamiętaj przy tym, aby stosować logiczne anchory (nawiązujące do treści linkowanego artykułu), unikając przy tym linków pod postacią długich adresów URL.

W poradniku czytamy: „linki wewnętrzne stanowią jeden z czynników SEO i wpływają na uwiarygodnienie i uatrakcyjnienie bloga w ocenie robotów wyszukiwarki”. Źródło: https://portalmarketingowy.pl/pozycjonowanie,ac253/5-zelaznych-zasad-pozycjonowania-bloga,289

Na koniec jeszcze jednak wskazówka: nie musisz publikować wielu artykułów na firmowym blogu. Ważne, aby teksty były użyteczne, przekazywały czytelnikom konkretną wiedzę i wyczerpywały poruszony temat. Dobrze jest również sięgać po tzw. evergreeny, czyli artykuły, które nigdy się nie zdezaktualizują.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena