Grupa ludzi z jakimi chcesz współpracować lub do których kierujesz konkretny produkt. Jest to grupa osób, która spełnia określone kryteria, np.: wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, dochód, liczba dzieci, zainteresowania. Można także wyodrębnić grupę docelową biorąc pod uwagę jej styl życia czy zachowanie.
Przykłady grupy docelowej:
1. kobiety w wieku 25 -35 lat, mieszkające w mieście do 100 tysięcy, z wykształceniem wyższym,
2. osoby dorosłe kupujące napoje gazowane.
Kierowanie swojej oferty do wszystkich spowoduje, że stracisz czas i pieniądze na reklamę, a nie osiągniesz niestety zamierzonych efektów. Musisz skierować ofertę do tych, którzy jej potrzebują – nie będą to wszyscy, ponieważ nie ma uniwersalnego produktu czy usługi, który rozwiązuje wszystkie problemy. Należy zastosować filtry, czyli z całej społeczności wyodrębnić grupę tych osób, z którymi chcemy nawiązać kontakt czy współpracować. To Ty musisz zdecydować do kogo chcesz dotrzeć.
Narzędzia, które pomogą Ci w internecie dotrzeć do swojej grupy docelowej to przede wszystkim: blog, artykuły, własne produkty informacyjne, autoresponder, media społecznościowe, publikacja ogłoszeń.
Poniższe czynności powinny Ci pomóc w odnalezieniu własnej grupy docelowej:
1. określ dokładnie, jaki problem rozwiązuje Twój produkt czy Twoja oferta,
2. stwórz listę osób, których dany problem dotyczy, czyli tych, które mogą z Twojej oferty skorzystać,
3. następnie stwórz listę osób, których ten problem nie dotyczy, czyli nie skorzystają z Twojej oferty,
4. wybierz grupę osób, której problemy może rozwiązać Twoja oferta i skup się właśnie na niej.