Często zdarza się tak, że dopiero po podpisaniu umowy, odczekaniu kilkunastu tygodni, w czasie których nic się nie dzieje, zaczynasz czuć, że coś jest nie tak. Ktoś cię  przekonał, że warto, a po tym nie nastąpiło nic. Nikt się tobą nie interesuje.

Data dodania: 2019-03-19

Wyświetleń: 2232

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czujesz się oszukany… mogę tylko napisać, że poniekąd słusznie, bo jeśli ktoś odpowiedzialnie podchodzi do tego biznesu, skuteczne zachęcenie Cię za podpisania umowy jest dopiero początkiem pracy.     

No dobrze, popatrzmy co się dzieje dalej. Nikt się Tobą nie interesuje, ale Ty uwierzyłeś w możliwości jakie daje produkt, system i firma, więc zabierasz się do samodzielnie do pracy i samodzielnie próbujesz wynaleźć, wynalezione już koło, a drogą prób i błędów próbujesz „coś” zrobić. Jeśli jesteś teraz w takiej sytuacji, zapewniam cię, że szybko się zniechęcisz, sukcesu nie odniesiesz i będziesz zawsze pierwszy do dyskusji, że network marketing nie działa.  

Zapewniam cię, że network marketing działa, a poniżej masz 9 wskazówek jak dobrze zacząć w marketingu sieciowym.  

1. Jak zabezpieczyć się przed nieuczciwymi ofertami?

Jeśli jesteś zainteresowany firmą, zanim podpiszesz umowę, zapewne chciałbyś dowiedzieć jak najwięcej na jej temat. Jednak nie opieraj swojej opinii na podstawie wyguglowanych informacji. W Internecie można znaleźć dużo informacji rozsiewanych przez zawiedzionych, którym się nie udało, co może wpłynąć negatywnie na twoją decyzję. Ich niepowodzenie nie oznacza twojego niepowodzenia, a tobie powinno najbardziej zależeć na wiarygodnych informacjach na temat firmy. Każda legalnie działająca firma prawa handlowego (sp. z o.o., S.A. itd.) jest zobowiązana do robienia rocznego bilansu i ujawniania go w KRS (Krajowym Rejestrze Sądowym), w którym jest zarejestrowana. Każdy może mieć wgląd w te dokumenty. Możesz osobiście pójść do sądu lub możesz skorzystać z płatnej informacji dostępnej online na stronie np. http://www.infoveriti.pl/. Zobaczysz jak firma jest zarządzana od strony finansowej, czy ma stratę czy zysk – to ma znaczenie w dłuższym terminie, bo pewnego dnia może się okazać, że firma nie ma pieniędzy na płacenie prowizji dystrybutorom, a tego nie chcesz.

Jeśli nie umiesz przeczytać bilansu i/lub wyniku zysków i strat, zapytaj w najbliższym biurze rachunkowym czy pomogą w odczytaniu danych.

Kolejna ważna rzecz jaką trzeba zrobić, to obejrzeć dokładnie plan kompensacyjny jaki proponuje firma. Jeśli wynagrodzenie płynie z rekrutacji nowych osób – daruj sobie przystąpienie do niej. Jeśli nie ma wynagrodzenia płynącego z obrotu produktem, lub jest w niewielkim stopniu, to jest właśnie piramida. A od takiej firmy trzymaj się z daleka, szkoda Twojego czasu, bo wcześniej czy później będą problemy. I pamiętaj, że nie wszystkie firmy marketingu sieciowego to „piramidy”. 

2. Zadzwoń do swojego kontaktu

Gdy po przeczytaniu ogłoszenia, dzwonisz na podany numer, a tam nie ma żywego człowieka, zastanów się czy tak powinno być. Może być tak, że najpierw trzeba wykazać zainteresowanie np. napisać mail i dopiero wtedy dostaniesz konkretne kontakty, ale nigdy, przenigdy nie podpisuj umowy z firmą, jeśli nie poznasz osoby która ma cię sponsorować. To jest zbyt kluczowa decyzja.

3. To nie jest takie łatwe

Jeśli widzisz firmę ogłaszającą się, że w ciągu kilku tygodni czy miesięcy zostaniesz milionerem, proszę sprawdź ją i poproś o potwierdzony formalnie dowód tych zarobków. W network marketingu zarobisz pieniądze uczciwą pracą - po kilku lub kilkunastu miesiącach możesz liczyć na zarobki z budowania struktury w wysokości kilku tysięcy miesięcznie.   

4. Przemyśl to dokładnie

Czy naprawdę chcesz być właścicielem biznesu? Czy naprawdę chcesz być w branży, w której wcale nie jest tak łatwo jakby mogło się wydawać? Czy masz marzenie wystarczająco duże, aby twoja determinacja i motywacja nie wygasła? Czy chcesz pracować z ludźmi? To są wszystko pytania na jakie musisz sobie odpowiedzieć zanim podejmiesz decyzję.

5. Mentor

Największym problemem tego biznesu jest to, że większość nowych osób zapisujących się do firmy, nigdy ponownie nie widzi osoby rekrutującej. Jeśli rozmawiasz z osobą, która może stać się twoim sponsorem, zapytaj jaki będzie z nim kontakt, podpytaj o szkolenie, pomoc w codziennych sprawach. Dobry sponsor powie „Będę przy tobie. Pomogę ci nauczyć się wszystkiego do momentu, aż się usamodzielnisz”. Szybkie szkolenie nowych osób jest kluczowe dla sukcesu.

Jeśli twój sponsor osieroci cię zaraz po zapisaniu do firmy, to jak osiągniesz sukces? Upewnij się, że twój sponsor będzie twoim mentorem.   

6. Unikaj presji

Jeśli ktoś będzie chciał wywierać presję, zwalniaj swoje działanie. Nie podejmuj decyzji pochopnie. Jeśli ktoś próbuje naciskać, nie ulegaj. Niektórzy będą naciskać, próbować „wymusić” podpisanie umowy. Nie tędy droga.

Pamiętaj, że każda czynność twojego sponsora, od pierwszego kontaktu będzie kopiowana przez ciebie. A to nie jest droga, którą powinieneś iść, bo z osobami zapisanymi i niezbyt przekonanymi do tego biznesu, sukcesu nie osiągniesz.

7. Skoncentruj się

Skup się na jednej firmie! Nie daj się namówić na to, by współpracować z kilkoma firmami. To jeden z najpoważniejszych błędów jakie robią dystrybutorzy. Robienie po troszeczku każdej z kilku firm nie daje możliwości robienia czegoś na dużą skalę.

8. Bądź cierpliwy

Jeśli już podejmiesz decyzję, daj sobie rok może dwa. Wszystko co jest czegoś warte, nie zostało zbudowane natychmiast. Cierpliwość i konsekwencja przyniosą sukces wcześniej czy później.

9. Zrób plan

Każdy biznes potrzebuje planu. Zrób plan dla swojego biznesu. Zrób listę. Zastanów się jak wykonać prospekting. Czytaj książki na temat network marketingu, ucz się. Tylko od ciebie zależy, czy plan zadziała. Twoje rezultaty zależą od tego, czy poświęcisz swojemu biznesowi 5 godzin czy 20 godzin w tygodniu. Zapisz wszystko w planie, łącznie z ilością godzin jakie zamierzasz poświęcić na pracę.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena