Coraz więcej osób myśli o prowadzeniu czegoś na własną rękę. Rozważają różne opcje, obliczają koszty rozpoczęcia działalności, szukają dotacji. Nie każdy jest sobie w stanie pozwolić na wydanie powiedzmy 30.000 na rozkręcenie własnej firmy i poniesienie porażki – czyli straty całości kapitału.
Marketing sieciowy jest w dzisiejszych czasach bardzo bezpiecznym biznesem w porównaniu do biznesów klasycznych. Coraz więcej osób zaczyna to dostrzegać i poszukuje informacji związanych z branżą MLM.
Mimo wszystko wiele osób nadal ma opory przed rozpoczęciem współpracy z firmami tego rodzaju, ponieważ w naszym społeczeństwie ugruntował się pogląd, że jest to nieuczciwy model biznesu. Marketing sieciowy nie korzysta z reklam, nie afiszuje się swoimi walorami i wadami stąd dezinformacja, półprawdy i opinie.
Ostatnio zaszły jednak pewne zmiany. Branża MLM wychodzi naprzeciw ludzi. Pojawia się w sieci coraz więcej artykułów opisujących szczegółowo marketing sieciowy, wydawane jest czasopismo branżowe „Network magazyn”, coraz częściej można poczytać o tego rodzaju działalności w nieco bardziej powszechnych czasopismach jak „Wprost”.
Realizowane są projekty i kampanie informacyjne dotyczące MLM, jego sposobu działania, idei powstania, plusów jak i minusów takiej pracy. Dzięki takim kampaniom informacyjnym zwiększa się ogólna wiedza społeczeństwa i przełamywane są stereotypy oraz mity związane z Marketingiem sieciowym.
Jak pewnie wiesz Polska jest krajem rozwijającym się bardzo dynamicznie nawet jak na czasy kryzysu gospodarczego. Gonimy kraje zachodnie, ale mamy nad nimi pewną przewagę. Mam na myśli mentalność przedsiębiorcy.
Na zachodzie przez ostatnie 50 lat stworzono tak rozbudowane systemy wspierające poszczególne jednostki w społeczeństwie, że w obecnych czasach ludzie czują się tam bardzo bezpieczni finansowo. Być może też masz jakiś znajomych, przyjaciół, którzy wyjechali czy to do Francji czy to do Wielkiej Brytanii za pracą? Kiedy rozmawiam z nimi – oni nie chcą wracać.
Dlaczego? Ponieważ nawet za tę niewielką sumę jaką tam zarabiają, znacznie poniżej średniej krajowej danego kraju, wystarcza im na mieszkanie, wyposażenie, jedzenie, rachunki i jeszcze im zostaje. U nas jest tak, że jak ktoś pracuje w tym samym zawodzie co w tamtych krajach to za zarobione tu pieniądze ledwo starczyłoby mu na wynajem 2 pokojowego mieszkania poza centrum.
Polacy mają większą motywację do tego aby szukać rozwiązań dla swoich bolączek finansowych. Nie mają kapitału na start, szukają dotacji w urzędach, gdzie konkurencja jest ogromna i najczęściej poddają się i zawierzają losowi.
Tutaj pojawia się marketing sieciowy. Można rozpocząć budowanie czegoś dla siebie, podłączyć się do istniejącego już latami dochodowego systemu za grosze w porównaniu z tradycyjnym biznesem. Zdobyć wiedzę biznesową, umiejętności, kontakty i co najważniejsze – pieniądze. Po zdobyciu pewnej sumy można myśleć nad dalszymi inwestycjami, otwarciu klasycznego biznesu w jakiejś mało znanej niszy rynkowej, albo po prostu zacząć żyć lepiej :)
To są tylko niektóre powody dla których ludzie coraz częściej się decydują na współpracę z firmami marketingu sieciowego, ale są to jedne z główniejszych.
Nigdy się nie poddawaj