Najlepsi dystrybutorzy w mlm zorientowani są na cel i nie ma w tym nic dziwnego, gdyż najróżniejsze badania wykazują ,że im większa jest orientacja na osiągnięcie z góry zaplanowanego wyniku tym większe są sukcesy i osiągnięcia.

Data dodania: 2011-08-04

Wyświetleń: 3713

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Najlepiej zarabiający sprzedawcy współpracujący z firmami stosującymi marketing wielopoziomowy z góry wiedzą ile zamierzają sprzedać - a co za tym idzie zarobić - w każdym następnym tygodniu, miesiącu, kwartale i roku. Wiedzą z iloma potencjalnymi klientami będą musieli się skontaktować, aby osiągnąć wyznaczony poziom sprzedaży i osiągnąć sukces. Wiedzą też, bo mają jasne i wyprzedzające plany, co zrobią z zarobionymi pieniędzmi.

Z tych kilku zdań wynika więc pierwsza (z kilku podstawowych) zasada, jaką powinny kierować się osoby rozpoczynające swoją przygodę z multi level marketingiem - muszą one zdecydować ile zamierzają zarobić w pierwszym, a potem w kolejnych okresach działalności. W przeciwnym wypadku ich działania  sprzedażowe będą niezorganizowane. Zacząć więc należy od wyznaczenia swojego docelowego dochodu, który chcielibyśmy osiągnąć w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Będzie to cel, na którym skupiać się będą wszelkie inne nasze działania.

Pamiętać jednak należy o tym by wyznaczony cel spełniał dwa podstawowe kryteria. Musi on być realny i zarazem wymagający. Należy też być przekonanym wewnętrznie, że wyznaczone pułapy są możliwe do osiągnięcia, gdyż cele oderwane od rzeczywistych możliwości demotywują a każda trudność w trakcie realizacji jest pretekstem do rezygnacji. Warto (niektórzy specjaliści od marketingu uważają, że jest to konieczne) przelać swoje ambitne zamiary na papier, gdyż zwiększa to prawdopodobieństwo ich zrealizowania, a nawet jeśli cel nie zostanie osiągnięty w wyznaczonym czasie, to i tak sam fakt jego zapisania na papierze stanowił będzie czynnik motywujący.

Kiedy już określone zostaną roczne cele sprzedaży i dochodu należy podzielić je na cele miesięczne, te z kolei należy rozbić na cele tygodniowe. Dzięki temu możliwe będzie określenie ilości i wartości sprzedaży każdego dnia. Tak właśnie tworzony jest precyzyjny, konkretny cel sprzedażowo-dochodowy, do którego powinni dążyć  wszyscy ambitni dystrybutorzy w marketingu sieciowym.

Mając w ten sposób, systemowo i precyzyjnie, wyznaczony cel można już określić konkretne działania jakie należy podjąć aby sprzedawać na zamierzonym poziomie. Ile należy przeprowadzić spotkań z klientami, ile trzeba przeprowadzić prezentacji handlowych, u ilu potencjalnych kontrahentów powinno się wzbudzić zainteresowanie ofertą. Po krótkim czasie, dzięki systematycznemu  zapisywaniu naszych wszelkich działań będziemy w stanie przewidywać z dużą dokładnością co należy robić każdego dnia,  co każdego tygodnia aby osiągnąć zaplanowany roczny cel sprzedażowo-dochodowy.

Istotnym czynnikiem w układaniu planu działań, jest świadomość, że decyzje związane z zakupem oferowanych produktów czy usług, lub nawiązaniem współpracy podejmują nasi partnerzy, do nas należy zaś kontrola naszych nakładów – działań, które podejmujemy lub nie aby zrealizować zaplanowany poziom sprzedaży. Niektóre dni czy tygodnie będą gorsze od innych. Będzie też tak, że w określonym okresie nie sprzeda się nic, w innym zaś osiągniemy doskonały wynik. Przez cały jednak czas obowiązuje prawo średniej, co wydaje się być oczywiste, jeśli jednak wszystkie czynności procesu sprzedaży wykonywane będą zgodnie z planem w końcu cel sprzedażowo-dochodowy zostanie osiągnięty.

Czasem zdarza się (jest to bardzo motywujące), że po wdrożeniu trybu wyznaczania celów tygodniowych, miesięcznych i rocznych konsekwentnie i systematycznie pracując dzień po dniu można osiągnąć je znacznie szybciej niż się spodziewaliśmy. Istotnym jest by klarowne i precyzyjnie opracowane cele nie dotyczyły tylko i wyłącznie tej części naszej aktywności , która związana jest bezpośrednio z naszą pracą zawodowa (sprzedaż, uzyskiwanie dochodów) ale obejmowały także wszelkie inne sfery naszej aktywności, w tym życie osobiste i rodzinne.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena