Trzeba się przygotować na to, że osoby, którym jest proponowana współpraca, będą się nie tylko zapisywać, ale również będą rezygnować. Można w dużym stopniu ograniczyć poziom frustracji z tym związany właściwie wybierając osoby, które chciałbyś widzieć w swojej strukturze. Kiedy rozważasz czy przedstawić danej osobie ofertę współpracy, unikaj poniższych błędów
Pierwszym błędem jest proponowanie współpracy osobom posiadającym ogólnie negatywne nastawienie do życia. Taka osoba raczej się nie sprawdzi, bo jej negatywne nastawienie udziela się wszystkim, którzy z nią przebywają. Szkoda tracić czas na wprowadzanie jej do biznesu. Wybieraj raczej osoby, które mają pozytywne nastawienie, sporo dobrej energii, przyciągającej innych ludzi.
Drugim najczęściej popełnianym błędem jest wybieranie osób, które nie mają żyłki przedsiębiorczości. Nie jest ważne, czy szukasz osoby, która zajmie się sprzedażą, czy osoby do rozwijania sieci dystrybucji. Szukaj osób, które mają zmysł handlowy. Najlepiej jeśli już prowadzą własną działalność – oni są w stanie najszybciej dostrzec dobrą okazję i rozwinąć ją dalej.
Wybieranie osób mało wiarygodnych to kolejny błąd. Takim osobom inni raczej nie zaufają. Marketing sieciowy opiera się na dobrych relacjach. Im bardziej wiarygodną osobę zachęcisz do współpracy, tym większe prawdopodobieństwo dalszego dynamicznego rozwoju.
Kolejnym błędem jest wybieranie osób, które nie posiadają wystarczająco szerokiego kręgu znajomych. Idealny kandydat powinien mieć dosyć szeroki krąg znajomych umożliwiający szybki rozwój w pierwszym, kluczowym okresie.
Jeśli proponujesz współpracę osobie, która nie ma wystarczająco silnego pragnienia, by zmienić swoje życie, możesz to również uznać za błąd. Tracisz swój cenny czas na przekonywanie do współpracy kogoś, kto jest zadowolony ze swojego życia i broń Boże! nic w nim nie chce zmieniać. Zanim zaczniesz inwestować swój czas, oceń czy osoba której chcesz zaproponować współpracę ma wystarczająco silne pragnienie dokonania zmiany w swoim życiu.
Błędem jest proponowanie współpracy osobie, która jest zamknięta na nowe pomysły lub która uważa, że już wszystko wie. Osoby z nastawieniem „wszechwiedzącym” nie są dobrymi kandydatami do współpracy, dlatego że nie będą chciały uczyć się nowych rzeczy i jest to prosta droga do porażki. Szukaj kandydatów otwartych na naukę i takich, którzy chętnie słuchają tego, co inni mają do powiedzenia.
Ostatnim popełnianym błędem jest proponowanie współpracy osobom, które są w trudnej sytuacji finansowej. Jeśli ktoś jest bezrobotny od dłuższego czasu lub po prostu nie ma pieniędzy, to oferowanie współpracy jest drogą cierniową. Nawet jeśli taka osoba zdecyduje się zapisać do firmy, to będzie szukać błyskawicznych efektów. Gdy ich nie będzie - a wiadomo, że efektów błyskawicznych nie będzie - szybciej się zniechęci niż zachęciła się do biznesu.
Pamiętaj, że podejmując decyzję o zaangażowaniu się w marketing sieciowy, robisz to, aby budować swoją finansową niezależność. W tym celu trzeba dobrze wybrać firmę, trenera, traktować ten biznes jak biznes i nauczyć się jak działać skutecznie. Więcej na ten temat po kliknięciu w link poniżej.