Zgodnie ze słownikiem prospekting to poszukiwanie złota, co dosyć dobrze oddaje prospekting w każdego rodzaju biznesie, bo przecież każdy nowy klient jest dla biznesu tym, czym było złoto dla jego poszukiwaczy.

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2019-03-19

Wyświetleń: 1727

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

ARTYKUŁ

2głosów

W MLM-ie prospekting to zbiór prostych taktyk i strategii, ułatwiających znajdowanie nowych osób, którym można przedstawić informacje o swoim biznesie. To jest podstawa działania w marketingu sieciowym, gdzie każdy dostaje pieniądze za to, że opowiada o firmie i jej produktach.

Prospekting to coś, co należy ćwiczyć codziennie, w przeciwnym razie możesz zakończyć swój flirt z marketingiem sieciowym podobnie jak 95% innych osób, którym po zapisaniu się szybko skończyła się lista osób z najbliższego otoczenia. A zamiast wyjść dalej, zacząć traktować ten biznes jak biznes, a nie hobby, stwierdziły że MLM nie działa. Ten biznes działa pod jednym warunkiem, że znajdziesz sposoby na to, by codziennie móc efektywnie przedstawiać ofertę.    

Należy przyjąć, że przedstawienie oferty to nie jest wydarzenie jednorazowe, ale proces w którym należy wykonać określone czynności, a co najważniejsze należy proces prospektingu wprowadzić w życie. Te dwie rzeczy są rozdzielne. To, że o czymś wiemy, nie znaczy że będziemy to stosować.   

Istnieją 4 kroki w prospektingu, które dowiodły przez lata, że działają skutecznie. Możesz sobie wyobrazić, że kontakt z każdym potencjalnym współpracującym jest jak podróż, a nie jednorazowe wydarzenie. Prospekting w MLM, jeśli wykonany prawidłowo, może być dla ciebie tym, czym złoto dla jego poszukiwaczy.

Proces prospektingu w MLM składa się z następujących 4 kroków: dotarcie, przedstawienie oferty,  rozdzielenie, system. W  kroku pierwszym, czyli dotarciu najważniejsze jest wypracowanie sobie listy taktyk na znalezienie nowych osób, którym można przedstawić swoją ofertę. W przedstawieniu oferty najważniejsze jest wzbudzenie zainteresowania. Rozdzielenie to krok, na którym wiesz kto jest zainteresowany, kto nie. W zależności od tego, do której grupy należy twój rozmówca, kwalifikujesz go do następnego etapu. Krok czwarty to ustalony wcześniej sposób przedstawienia bliższych szczegółów na temat firmy, produktu i planu kompensacyjnego.

Pamiętaj, że podejmując decyzję o zaangażowaniu się w działanie firmy MLM, robisz to, aby budować swoją finansową niezależność. W tym celu trzeba traktować ten biznes jak biznes i nauczyć się jak działać skutecznie.

Licencja: Creative Commons