Bezpowrotnie minęły już czasy, kiedy sama tylko dobra lokalizacja sklepu gwarantowała duże zainteresowanie przechodniów oraz wysokie obroty z handlu.

Data dodania: 2016-01-03

Wyświetleń: 1331

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W jaki sposób przyciągnąć wzrok przechodniów do witryny sklepowej?

Coraz większa konkurencja na rynku towarów i usług oraz powstające każdego dnia nowe podmioty konkurujące ze sobą nawet na tych samych ulicach sprawiły, że każdy z przedsiębiorców zmuszony został do podjęcia walki o potencjalnego klienta oraz skierowania swojej uwagi na różnego rodzaju formy reklamy i promocji, mające zachęcić go do skorzystania z oferowanych usług lub sprzedawanych towarów kosztem konkurencyjnych przedsiębiorstw. Nie może więc dziwić, że coraz większe znaczenie zaczęły odgrywać także takie elementy prowadzenia działalności gospodarczej jak odpowiednie oznaczenie miejsca, w którym oferowane są towary lub świadczone usługi, a także przyciągnięcie potencjalnych konsumentów do wstąpienia do lokalu sprzedażowego także przy pomocy odpowiedniego przygotowania witryny sklepowej. Dotyczy to nie tylko sklepów o charakterze wielkopowierzchniowych (super- i hipermarketów), ale też mniejszych sklepów i butików, usytuowanych w najniższych kondygnacjach budynków zajmujących główne ulice większych miast.

Dobór odpowiedniego wyglądu witryny sklepowej determinowany będzie oczywiście charakterem prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. Jeżeli bowiem rzucić okiem na ulice większych polskich i europejskich miast, oczywistym pozostawać będzie wniosek, że witryny butików oraz salonów mody wypełniać będą przykładowe z oferowanych towarów, najczęściej pochodzące z bieżących kolekcji, tworzące ze sobą harmonijną całość. Podobnie wyglądać będą też witryny sklepów z galanterią skórzaną i tego rodzaju dodatkami, czy też na przykład sklepy jubilerskie, oferujące biżuterię i zegarki. W przypadku natomiast salonów świadczących usługi fryzjerskie, kosmetyczne oraz inne usługi pielęgnacyjne, najczęściej rezygnuje się z wystawnych witryn sklepowych na rzecz pokazania przechodniom wnętrza lokalu, ukazania pracy zatrudnionych stylistów oraz wykorzystywanych przez nich narzędzi oraz kosmetyków. Zupełnie inne trendy panują z kolei w odniesieniu do sklepów spożywczych i małych dyskontów handlowych. W tego rodzaju sklepach najczęściej witryny pozostają zaklejone specjalną taśmą, zachęcając klientów raczej samym brandingiem i oznaczeniem przedsiębiorstwa, aniżeli wnętrzem lub oferowanymi produktami. Specyfika działalności bankowej i ubezpieczeniowej sprawia natomiast, że tego rodzaju podmioty najczęściej decydują się na wyklejenie witryn zajmowanych lokali specjalnie przygotowanymi foliami, które nie pozwalają przechodniom na swobodne zajrzenie do wnętrza lokalu. Pozwala to zapewnić klientom minimalny standard prywatności i poufności, dzięki czemu nie czują się oni obserwowani przez ludzi przechadzających się na zewnątrz. Warto jednak zauważyć, że większość z tego rodzaju rozwiązań bazuje na tzw. foliach lustrzanych, dzięki czemu osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń widzą wszystko to, co dzieje się na zewnątrz i na ulicy.

Warto zwrócić uwagę na ofertę kasetonów z dibondu, które dodatkowo eksponują witrynę sklepową: http://www.kasetony-reklamowe.com/pl/produkt/3-kasetony_z_dibondu_jednostronne

Licencja: Creative Commons
0 Ocena