Internet jest przyszłością handlu. Trudno zaprzeczyć temu twierdzeniu patrząc na rosnącą liczbę sklepów internetowych i duże zainteresowanie klientów tą formą robienia zakupów. 

Data dodania: 2015-01-15

Wyświetleń: 95736

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przyszłość sprzedaży to Internet

Już teraz każdy liczący się sklep czy firma posiadają własną stronę internetową, na której można składać zamówienia albo dowiadywać się o nowościach. Internet, jako jedno z najpopularniejszych mediów komunikacyjnych, daje nieograniczone możliwości.

Dlaczego klienci robią zakupy przez Internet?

Udając się do sklepu stacjonarnego, klient nie ma możliwości porównania cen i wybrania produktu, który będzie najatrakcyjniejszy zarówno pod względem cenowym, jak i jakościowym. Aby dokonać świadomego wyboru, musielibyśmy odwiedzić co najmniej kilka sklepów, marnując przy tym mnóstwo czasu. Decydując się na zakupy internetowe, mamy możliwość porównania cen kilkudziesięciu produktów w kilka minut, i zakupu najtańszego i spełniającego wszystkie nasze potrzeby; pomocnym narzędziem, które znacznie przyspiesza procesy decyzyjne, jest porównywarka cenowa, przez którą możemy porównać ceny kilkuset produktów dostępnych w polskich i zagranicznych sklepach.
Kolejną sprawą jest możliwość oceniania i opiniowania produktów. Konsumenci, pozostawiając swoją opinię w sieci, nie tylko dają sygnał sprzedawcy, ale także potencjalnym klientom. Rzetelne opiniowanie oraz zamieszczanie merytorycznych komentarzy na forach i specjalnych serwisach jest ogromną zaletą sprzedaży internetowej. Klient nie musi już wierzyć ocenie sprzedawcy ani wybierać towar, który być może nie spełni jego oczekiwań.

Strona internetowa a blog

Firmy rozpoczynające swoją działalność w Internecie bardzo często ograniczają się do stworzenia strony internetowej z ofertą produktową, zapominając o pozostałych możliwościach promocji, np. blogu firmowym. Blog ma charakter dopełniający i pozwala dzielić się z klientami informacjami o nowościach i aktualnych promocjach. Na blogu możemy zamieszczać także ciekawe wpisy poradnikowe oraz artykuły merytoryczne odnoszące się do danej dziedziny. Klienci, odwiedzający bloga, mają możliwość dzielenia się swoimi spostrzeżeniami odnośnie do oferty produktowej oraz komentowania wpisów eksperckich. To bardzo dobry kanał komunikacji, a przy okazji inspiracja do podejmowania kolejnych inicjatyw oraz wprowadzania do oferty nowych produktów.

Social media

Obecność w social media to już niejako obowiązek każdej firmy, która nie chce ograniczać się do stałych, zdobytych dzięki tradycyjnej działalności, klientów. Biorąc pod uwagę, że reklama na facebooku jest darmowa, możemy powiązać sklep internetowy  z serwisem społecznościowym i promować naszą działalność w aktywny sposób. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie prowadzić strony, lub nie wiemy od czego zacząć, warto skorzystać z usług profesjonalnych agencji interaktywnych.

Sklepy internetowe na stałe wpisały się w krajobraz sektora handlowego. Dynamiczny rozwój branży jest potężnym czynnikiem motywującym do przenoszenia środka ciężkości z handlu detalicznego na handel internetowy. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena