Logistyka kojarzy się głównie z planowaniem. Jest to prawidłowe skojarzenie bowiem logistyka jest to cały proces planowania i kontroli produktu. 

Data dodania: 2016-05-16

Wyświetleń: 1112

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Logistyka, czym jest i jak prawidłowo nią zarządzać.

Logistyka kojarzy się głównie z planowaniem. Jest to prawidłowe skojarzenie bowiem logistyka jest to cały proces planowania i kontroli produktu. Zaczynając od produkcji, poprzez odpowiednie i oplacalne ekonomicznie magazynowanie, aż po dostarczenie produktu klientom. Odpowiednie zarządzanie produktem począwszy od miejsca produkcji ma często duże znaczenie. Efektywne zarządzanie zawsze sprzyja zadowoleniu klienta.

Jak dzieli się logisyka?

            Podstawowym podziałem logistyki jest jej podział według funkcji. W ten sposób można wyodrębnić logistykę zaopatrzenia, logistykę produkcji oraz logistykę dystrybucji. Pierwszy z rodzajów logistyki wykorzystuje istniejące już możliwości zaopatrzenia, koordynując przepływ towarów przez co zapewnia przedsiębiorstwu materiały używane do produkcji lub do handlu. Logistyka produkcji  obejmuje wszystkie czynności związane z zaopatrzeniem procesu produkcji w materiały oraz czynności związane z przekazywaniem gotowych wyrobów do magazynów. Ostatni rodzaj jest etapem, który ma na celu udostępnić produkt spełniający oczekiwania i potrzeby nabywców w odpowiednim czasie i miejscu.

Czy logistyką da się zarządzać?

            Jak wszelkimi procesami w firmie tak również logistyką da się zarządzać. Mało tego, powinno zarządzać się nią w sposób jak najbardziej efektywny. Ważna jest umiejętność skutecznego zarządzania zaopatrzeniem projektu, spojrzenie na to jako na całość. Pamiętając o redukcji kosztów pamiętać trzeba, że redukcja w jednej sekcji może powodowac wzrost kosztów w innej.

            Biorąc pod uwage wszelkie podziały i procesy pamiętać należy o tym, że usatysfakcjonowany klient czy użytkownik, poleci nas swoim znajomym i wystawi dobrą opinię o firmie. A nie ma chyba lepszego działania marketingowego jak firma, przedsiębiorstwo czy działalność, która cieszy się jak najlepszą opinią.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena