0
głosów
- +

Jak spowolnić proces starzenia? - naturalne środki zaradcze

Autor:

Aktualizacja: 03.09.2012


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1477 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Wielu ludzi zastanawia się, jak rozwikłać tajemnicę mechanizmów starzenia się i znaleźć receptę na trwałą siłę, witalność, zdrowie, sprawność i młodzieńczość. Możemy trochę pomóc sobie sami. Wystarczy, że zaczniemy o siebie dbać.


W naturalnej aptece jest wiele środków zdolnych utrzymać nasz organizm w dobrej kondycji.

Aby nie dochodziło do uszkodzeń substancji genetycznej należy do jadłospisu włączyć:

witaminę C, na którą dzienne zapotrzebowanie wynosi 75mg; taką ilość znajdziemy w 40g czarnej porzeczki, 55g papryki, 65g brokułów, 80g kopru włoskiego, 100g kalafiora lub 200ml soku pomarańczowego,

witaminę E - 12 mg na dzień; tę ilość znajdziemy w 2 łyżkach oleju słonecznikowego, 125g migdałów lub 240g orzechów laskowych,

beta-karoten, który jest w marchwi i wszystkich czerwonych oraz żółtych gatunkach warzyw i owoców (pomidorach, papryce, głogu oraz w zielonych liściach sałaty i botwiny),

bioflawonidy - ich spożycie powinno wynosić 500mg; zaspokoimy je jedząc dwa razy dziennie owoce lub warzywa,

selen - dzienną dawkę szacuje się na 50-100 mikrogramów; znajdziemy go w otrębach pszennych, produktach z pełnego ziarna, nasionach soi i ryżu, rybach, owocach morza, nerkach wieprzowych, wieprzowinie i kurzej wątróbce,

ryby, przynajmniej dwa razy w tygodniu,

produkty mleczne.

 

Dla zegara biologicznego korzystne będzie:

pozbycie się nadwagi,

unikanie alkoholu, nikotyny i kofeiny,

ograniczenie spożywania cukru i soli,

odpowiednia ilość snu – podczas snu przysadka mózgowa wydziela hormon somatotropinę, tzw hormon wzrostu, który odpowiada za regenerację tkanek organizmu.

codzienny, przynajmniej godzinny spacer.

Aby wzmocnić układ odpornościowy trzeba wzbogacić jadłospis o owoce, warzywa i artykuły z pełnego ziarna oraz stosować polewanie wodą metodą Kneippa.

Żeby zachować młodość mózgu należy jeść produkty zawierające cholinę, która znajduje się w warzywach o zielonych liściach, pszenicy, w jajkach.

Na procesy starzenia wpływ ma gruczoł zwany grasicą, który wspomaga komórki obronne w walce z zarazkami chorobotwórczymi. Aby go wzmocnić należy spożywać produkty zbożowe, kluski z mąki pełnoziarnistej, orzechy i owoce strączkowe.

Wiek biologiczny - mówi się, że człowiek ma tyle lat, na ile się czuje. Więc zamiast użalać się nad sobą i ciągle narzekać na różne niedogodności, jakie z wiekiem funduje nam organizm, należy wziąć się za siebie i zastanowić się czy prowadzimy zdrowy styl życia. Może jeszcze nie jest za późno na zmiany, a więc do dzieła!

 

Źródło: Werner Meidinger „Naturalna siła z apteki Pana Boga”

 

 



więcej informacji na www.ziolowyogrod.blogspot.com


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij