0 głosów
Pobierz artykul
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
1700 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

Wielu ludzi zastanawia się, jak rozwikłać tajemnicę mechanizmów starzenia się i znaleźć receptę na trwałą siłę, witalność, zdrowie, sprawność i młodzieńczość. Możemy trochę pomóc sobie sami. Wystarczy, że zaczniemy o siebie dbać.

W naturalnej aptece jest wiele środków zdolnych utrzymać nasz organizm w dobrej kondycji.

Aby nie dochodziło do uszkodzeń substancji genetycznej należy do jadłospisu włączyć:

witaminę C, na którą dzienne zapotrzebowanie wynosi 75mg; taką ilość znajdziemy w 40g czarnej porzeczki, 55g papryki, 65g brokułów, 80g kopru włoskiego, 100g kalafiora lub 200ml soku pomarańczowego,

witaminę E - 12 mg na dzień; tę ilość znajdziemy w 2 łyżkach oleju słonecznikowego, 125g migdałów lub 240g orzechów laskowych,

beta-karoten, który jest w marchwi i wszystkich czerwonych oraz żółtych gatunkach warzyw i owoców (pomidorach, papryce, głogu oraz w zielonych liściach sałaty i botwiny),

bioflawonidy - ich spożycie powinno wynosić 500mg; zaspokoimy je jedząc dwa razy dziennie owoce lub warzywa,

selen - dzienną dawkę szacuje się na 50-100 mikrogramów; znajdziemy go w otrębach pszennych, produktach z pełnego ziarna, nasionach soi i ryżu, rybach, owocach morza, nerkach wieprzowych, wieprzowinie i kurzej wątróbce,

ryby, przynajmniej dwa razy w tygodniu,

produkty mleczne.

 

Dla zegara biologicznego korzystne będzie:

pozbycie się nadwagi,

unikanie alkoholu, nikotyny i kofeiny,

ograniczenie spożywania cukru i soli,

odpowiednia ilość snu – podczas snu przysadka mózgowa wydziela hormon somatotropinę, tzw hormon wzrostu, który odpowiada za regenerację tkanek organizmu.

codzienny, przynajmniej godzinny spacer.

Aby wzmocnić układ odpornościowy trzeba wzbogacić jadłospis o owoce, warzywa i artykuły z pełnego ziarna oraz stosować polewanie wodą metodą Kneippa.

Żeby zachować młodość mózgu należy jeść produkty zawierające cholinę, która znajduje się w warzywach o zielonych liściach, pszenicy, w jajkach.

Na procesy starzenia wpływ ma gruczoł zwany grasicą, który wspomaga komórki obronne w walce z zarazkami chorobotwórczymi. Aby go wzmocnić należy spożywać produkty zbożowe, kluski z mąki pełnoziarnistej, orzechy i owoce strączkowe.

Wiek biologiczny - mówi się, że człowiek ma tyle lat, na ile się czuje. Więc zamiast użalać się nad sobą i ciągle narzekać na różne niedogodności, jakie z wiekiem funduje nam organizm, należy wziąć się za siebie i zastanowić się czy prowadzimy zdrowy styl życia. Może jeszcze nie jest za późno na zmiany, a więc do dzieła!

 

Źródło: Werner Meidinger „Naturalna siła z apteki Pana Boga”

 

 



Licencja: Creative Commons