2
głosów
- +

Internet w służbie małej firmy. Jak zwiększyć zyski dzięki sieci

Autor:

Aktualizacja: 23.07.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Własna Działalność


Artykuł
  • 2 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 928 razy czytane
  • 6 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Mimo że Internet w naszym kraju staje się z dnia na dzień coraz bardziej powszechny, ciągle wiele małych firm nie dostrzega możliwości, jakie daje w rozwoju biznesu. Działając w mądry i przemyślany sposób w Internecie, można bardzo dużo zyskać: wizerunkowo, sprzedażowo i jeśli chodzi o liczbę klientów. 


Strona internetowa

Podstawowym elementem, o którym trzeba pomyśleć w kontekście obecności firmy w Internecie, jest oczywiście firmowa strona WWW. Wpisanie nazwy firmy w wyszukiwarkę to pierwsza czynność, którą wykonują klienci korzystający z Internetu. Nie dając się znaleźć, Twoja firma traci wiarygodność i wielu potencjalnych odbiorców produktów i usług. Myśląc więc o firmie, zaplanuj stworzenie jej internetowej wizytówki tak wcześnie, jak będziesz myśleć o jej nazwie czy o wyrobieniu pieczątek.

Media społecznościowe

W celu nawiązania i podtrzymania relacji ze swoimi klientami, możesz wykorzystać serwisy społecznościowe. Stwarzają one niespotykaną wcześniej możliwość poznawania opinii klientów, prowadzenia dyskusji, organizowania konkursów i promocji. Wszystko to praktycznie za darmo, co jeszcze paręnaście lat temu było trudne do wyobrażenia. Warunek jest jednak jeden: to, co będziesz publikować, musi być atrakcyjne dla odbiorców. Każdy szczegół jest ważny, a szczególnie istotne jest posiadanie „lekkiego pióra”. Jeśli pisanie krótkich, ciekawych tekstów sprawia Ci trudność, pomyśl o tym, by zlecić komuś prowadzenie profili na serwisach społecznościowych. Może się o okazać znakomitą inwestycją.

internet_kontofirmowe24

Zakupy grupowe

W ostatnich kilku latach ogromną furorę w naszym kraju (i nie tylko) robią serwisy zakupów grupowych. Oferując w nich swoje produkty i usługi, zapewne nie zarobisz kokosów – aby ludzie zainteresowali się Twoją ofertą, cena musi być naprawdę niska. Jednak aspekty promocyjne będą nieocenione (jeśli oczywiście klienci będą zadowoleni z tego, co zaoferujesz). Zakupy grupowe to znakomity sposób na rozreklamowanie młodej działalności gospodarczej!

Bankowość internetowa

Myśląc o bankowości internetowej, wszystkim na myśl przychodzi konto firmowe i jego obsługa przez Internet. Oczywiście słusznie, ponieważ wykonywanie operacji finansowych przez sieć to czysta oszczędność. W tym kontekście warto jednak pomyśleć również o transakcjach od strony klienta, to znaczy umożliwić mu płatność za oferowane przez Ciebie produkty i usługi przez Internet. Integracja strony internetowej z modułami do płatności on-line jest znakomitym sposobem na to, aby klienci szybko decydowali się na zapłatę. To szybkie, proste i wygodne.

Reklama w internecie

Musisz też pamiętać, że przestrzeń Internetu można również w znakomity sposób wykorzystać do celów reklamowych. Bardzo skuteczną formą promocji firmy jest reklama w wyszukiwarce.  Dzięki niej osoba wpisująca pożądane przez Ciebie hasło w wyszukiwarce może zobaczyć link do Twojej strony na samej górze listy wyników wyszukiwania. 


Podobał Ci się artykuł?
2
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij