Strona internetowa
Podstawowym elementem, o którym trzeba pomyśleć w kontekście obecności firmy w Internecie, jest oczywiście firmowa strona WWW. Wpisanie nazwy firmy w wyszukiwarkę to pierwsza czynność, którą wykonują klienci korzystający z Internetu. Nie dając się znaleźć, Twoja firma traci wiarygodność i wielu potencjalnych odbiorców produktów i usług. Myśląc więc o firmie, zaplanuj stworzenie jej internetowej wizytówki tak wcześnie, jak będziesz myśleć o jej nazwie czy o wyrobieniu pieczątek.
Media społecznościowe
W celu nawiązania i podtrzymania relacji ze swoimi klientami, możesz wykorzystać serwisy społecznościowe. Stwarzają one niespotykaną wcześniej możliwość poznawania opinii klientów, prowadzenia dyskusji, organizowania konkursów i promocji. Wszystko to praktycznie za darmo, co jeszcze paręnaście lat temu było trudne do wyobrażenia. Warunek jest jednak jeden: to, co będziesz publikować, musi być atrakcyjne dla odbiorców. Każdy szczegół jest ważny, a szczególnie istotne jest posiadanie „lekkiego pióra”. Jeśli pisanie krótkich, ciekawych tekstów sprawia Ci trudność, pomyśl o tym, by zlecić komuś prowadzenie profili na serwisach społecznościowych. Może się o okazać znakomitą inwestycją.
Zakupy grupowe
W ostatnich kilku latach ogromną furorę w naszym kraju (i nie tylko) robią serwisy zakupów grupowych. Oferując w nich swoje produkty i usługi, zapewne nie zarobisz kokosów – aby ludzie zainteresowali się Twoją ofertą, cena musi być naprawdę niska. Jednak aspekty promocyjne będą nieocenione (jeśli oczywiście klienci będą zadowoleni z tego, co zaoferujesz). Zakupy grupowe to znakomity sposób na rozreklamowanie młodej działalności gospodarczej!
Bankowość internetowa
Myśląc o bankowości internetowej, wszystkim na myśl przychodzi konto firmowe i jego obsługa przez Internet. Oczywiście słusznie, ponieważ wykonywanie operacji finansowych przez sieć to czysta oszczędność. W tym kontekście warto jednak pomyśleć również o transakcjach od strony klienta, to znaczy umożliwić mu płatność za oferowane przez Ciebie produkty i usługi przez Internet. Integracja strony internetowej z modułami do płatności on-line jest znakomitym sposobem na to, aby klienci szybko decydowali się na zapłatę. To szybkie, proste i wygodne.
Reklama w internecie
Musisz też pamiętać, że przestrzeń Internetu można również w znakomity sposób wykorzystać do celów reklamowych. Bardzo skuteczną formą promocji firmy jest reklama w wyszukiwarce. Dzięki niej osoba wpisująca pożądane przez Ciebie hasło w wyszukiwarce może zobaczyć link do Twojej strony na samej górze listy wyników wyszukiwania.