Wiele razy szukałem informacji i z trudem udało mi się ją znaleźć. A przecież robię to codziennie. Co mają robić osoby, zwykle zajmujące się czymś innym?
Co robić - infobroker
Istnieją specjalistyczne firmy - infobrokerzy - którzy potrafią znaleźć i przygotować dowolne informacje. Niestety, przyjmują oni tylko większe zlecenia.
Co robić - fora
Jeśli mamy pytanie to możemy znaleźć odpowiednie forum i je zadać. Przy odrobinie szczęścia i "typowości" pytania odpowiedź pojawi się po kilku dniach.
Co robić - bezpłatne serwisy
Na podobnej zasadzie jak fora działają serwisy wymiany informacji typu www.zadajpytanie.pl Jest to wielotematyczne forum, na którym specjaliści odpowiadając na pytania ze swojej dziedziny wyrabiają sobie dobrą opinię i mogą pozyskać klientów na płatne usługi
Co robić - dzwonię i się pytam
Pojawił się interesujący serwis organizujący płatną pomoc specjalistów. Można zadzwonić do specjalisty z danej dziedziny płacąc wyznaczoną stawkę za minutę rozmowy (np.4 zł) - wcześniej należy dokonac przedpłaty. Specjalista zarabia połowę tej stawki.
Co robić - promocyjne bezpłatne porady
Przykładowo, kancelaria prawna w celu pozyskania klientów na usługi prawne zapewnia każdemu szybką pomoc prawną. Po zgłoszeniu problemu prawnego w ciągu 24 godzin prawnik oddzwania lub odpisuje na maila. Jeśli jest potrzebna w danej sprawie rozbudowana opinia, to jest ona już płatna
Co robić - dobre rozwiązanie?
Jakie rozwiązanie byłoby najlepsze? Pomoc powinna być płatna, ale niedroga. Specjalista traktowałby udzielanie takiej pomocy jako budowanie wizerunku i źródło innych płatnych zleceń, badanie potrzeb rynku, wartościowe polecenia. Powinna się odbywać wieloma torami - głownie telefonicznie lub przez Internet. Każda usługa byłaby wyceniana indywidualnie.
Jeśli zapłata następowałaby dopiero po udzieleniu pomocy, to nadużywanie ograniczałby system wydawania opinii (jak na aukcjach).