Od czego zacząć, kiedy prezes zdelegował Ci zaplanowanie i przeprowadzenie złożonego projektu, a Ty masz zamiar to wykorzystać jako szansę w karierze? Przeczytaj ten tekst jeśli jesteś w podobnej sytuacji.

Data dodania: 2018-04-30

Wyświetleń: 936

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Poniższe punkty zebrała grupa ekspertów instytutu edukacyjnego, którzy prowadzą coaching dla menedżerów projektów.

  • Rozpocznij od diagnozy aktualnego punktu startu, np. oczekiwań tzw. sponsora projektu
  • Zdefiniuj i zrozumiale  zaprezentuj wszystkim termin, budżet i cel zadania – realistyczny ale i ambitny. Określ  termin realizacji swojego wyzwania.
  • Nazwij i uranguj wg hierarchii ważności odbiorców projektu jak również ich krytyczne wymagania co do Twojej pracy
  • Wyznaczcie jako team optymalną strategię  – w osobistych rozmowach z każdym zainteresowanym – a potem zbuduj tzw. schemat Gantta czasowy i budżetowy. Najpierw myślenie, potem akcja – nie bądź w gorącej wodzie kąpany.
  • Decydując się na optymalną metodykę projektową – np. PRINCE, przemyśl wszystkie alternatywne opcje i możliwości opisane w literaturze przedmiotu.
  • Poznaj najlepsze praktyki swoich kolegów po fachu, jeśli prowadzili działania przynajmniej trochę odpowiadające Twoim celom i sytuacji.
  • Dołóż do harmonogramu zapas kilku dni na pomyłki czy opóźnienia.
  • Zagwarantuj sobie u przełożonych odpowiednie zasoby materiałowe, uprawnienia, gotówkę a przede wszystkim fachowców ze wszystkich potrzebnych specjalizacji i działów.
  • Zdiagnozuj wiedzę i doświadczenie przydzielonych Ci ludzi i stosownie deleguj im poszczególne części projektu.  Pamiętaj by jednoosobowo delegować odpowiedzialności.
  • Kiedykolwiek formujesz mniejsze drużyny zadaniowe, motywuj je by nie rywalizowały – podkreślaj wielokrotnie, że macie wspólne wyzwanie i wspólnego klienta.
  • Zainteresuj się też prywatnymi sprawa współpracowników, podejmuj decyzje wspólnie z zespołem – akcentuj swoją ludzką a nie tylko biznesową twarz i relacje międzyludzkie.
  • Jednoznacznie precyzuj komunikaty
  • Najistotniejsze sprawy i informacje wysyłaj grupie dodatkowo pisemnie.
  • Pilnuj komunikacji – organizuj dyskusje i debaty.
  • Adresuj przesyłane informacje do wybranych tylko pracowników – np. na narady zapraszaj  zainteresowane problemem osoby, nie zawalaj każdego wszystkimi danymi bo zgubią priorytety
  • Zastosuj odpowiednią  drogę i kanał komunikacji dla różnych klientów projektu (np. prezentacje na spotkaniach czy rozmowy osobiste), do każdej grupy interesariuszy  dopasuj częstotliwość przekazu
  • Ciągle pytaj wszystkich czy mają jakieś sugestie, albo uwagi
  • Poświęć czas na analizę potencjalnych problemów. Stwórz plan działań naprawczych. Zakomunikuj wszystkim harmonogram skutecznego zapobiegawczego reagowania.
  • Przewiduj kreatywne rozwiązania dla decyzji związanych z ryzykiem
  • Cyklicznie i na bieżąco mierz progres projektu, odchylenia – i sprawnie ale bez paniki reaguj
  • względnij w harmonogramie etap implementacji wypracowanych rezultatów:  np. czas na ew. przełamanie ich niechęci lub rozwianie obaw.
  • Mile będzie też widziane, jeśli możesz stworzyć  zwięzły praktyczny raport: skutki projektu, praktyczne sugestie na przyszłość.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena