Sprawdźmy co sugerują eksperci z agencji szkoleniowej
1. Konsumenci nie idą do sklepu dla samego wyrobu albo usługi, a licząc na KORZYŚCI, jakie on daje. Najpierw dowiedz się jakie klient ma oczekiwania a dopiero później pokaż korzyści produktu adekwatne do rozpoznanych potrzeb.
2. Okazuj swojemu klientowi szacunek w każdym działaniu. Stań się dla swojego partnera doradcą w biznesie i równolegle z nim komponuj optymalną konfigurację produktu albo usługi.
3. Nabywcy oczekują od handlowca: dokładności w obsłudze, dotrzymywania słowa, wyrabiania się w uzgodnionych terminach dostaw itp.
4. Nabywcy szanują także dostępność: dopasuj się do godzin klienta i dowieź zarezerwowany towar.
5. Odbiorcy chcą byś wsłuchał się w ich emocjonalne potrzeby, oglądał ich sytuację i potrzeby „ich oczami”, oraz właściwie kroił produkt na miarę ich wizji.
6. Czasem klienci mają nadzieję na Porady – gdy klient ma szansę się czegoś od nas nauczyć (ty jako konsultant). Jednak tutaj już bywa różnie: niektórzy nabywcy nie lubią otrzymywać rad – sądzą że wiedzą wszystko najlepiej. Musisz więc umieć rozpoznawać charakter klienta.. Pamiętaj, że właściwe jest wykorzystywanie tzw. pytań otwartych – pytaj o oczekiwania zadając pytania typu JAK, KIEDY itp.
7. Żeby wyczuć najgłębsze potrzeby klienta musisz dobrze wyćwiczyć umiejętność słuchania tego co niewypowiedziane - jest ona kluczowym narzędziem trwałej relacji handlowej. Pożądana proporcja w kontakcie z klientem dla wyrobionego handlowca to trzy czwarte słuchania i jedna czwarta mówienia. Aktywne słuchanie stanowi dowód zainteresowania jak również sympatii dla nabywcę. najlepsi negocjatorzy stosują też metody: potwierdzenia niewerbalnego – wymaga to jednak szkolenia.
8. W swojej relacji z nabywcą wykorzystaj zasadę: Ludzie odczuwają znacząco silniejszą sympatię do osób im podobnych. Warto nieraz wykorzystać tę regułę i odwzorować używaną przez partnera technikę ekspresji emocjonalnej, oraz styl mówienia.
9. Podczas zdobywania kontraktu zdarzają się regularnie negatywne zastrzeżenia, przy ich likwidacji stosuj takie oto etapy: przyjęcia do wiadomości, zrozumienia , okazania empatii,a na koniec pozytywnej odpowiedzi i pomysłu na rozwiązanie sytuacji.
10. Przy pracy z zamawiającym, zastosuj tzw. klucz wpływu społecznego, którego mechanizm zawiera się w następujących po sobie etapach: nawiązanie pierwszej relacji, określenie czasu rozmowy, analiza oczekiwań, pomysł i oferta, warunki zakupu, korzyści dla nabywcy, prośba o podpisanie zamówienia lub umowy.
Zastanawiasz się, jaki język programowania wybrać z gąszczu dostępnych technologii? Jaki język wybrać do nauki programowania na początek? Usiądź wygodnie i przeczytaj. Przedstawimy Ci język Python i zabierzemy Cię w podróż po innych językach programowania, abyś mógł wybrać ten, który będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni.