0
głosów
- +

Dieta wysokowęglowodanowa - dobra na redukcję

Autor:

Aktualizacja: 18.05.2017


Kategoria: Sport / Odżywianie i Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1206 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Specjaliści są zgodni, że dla naszej sylwetki najważniejsza jest dieta. Jednak w sieci możemy znaleźć dziesiątki o ile nie setki różnego rodzaju programów żywieniowych, z których każdy inaczej wpłynie na nasz organizm i przyniesie różne efekty. 


Jedną z ciekawych diet, która przeznaczona jest dla osób aktywnych fizycznie, jest dieta wysokowęglowodanowa – jak działa, z czego się składa i kiedy należy ją stosować?

Czym jest dieta wysokowęglowodanowa?

To propozycja dietetyków, którzy twierdzą, że spalanie tkanki tłuszczowej, w największej mierze uzależnione jest nie od tego ile jemy czy jak kaloryczne są – uważają, że najistotniejsza jest szybkość z jaką jest z jaką jesteśmy w stanie spalić przyjęte kalorie.

Dieta tego typu opiera się na założeniu, że każdy z nas może przyspieszyć spalanie kalorii. Istnieją bowiem produkty, które maksymalizują procesy przemiany materii.

Najważniejsze zasady diety wysokowęglowodanowej

Ten tryb żywieniowy nie polega oczywiście na spożywaniu cukrów, słodyczy, ciast itp. Całość naszej diety opierać się będzie na jedzeniu warzy, owoców (bananów, winogron czy grajprfutów) oraz piciu soków.

Ważne, by podczas stosowania tej diety zaopatrzyć się w dodatkowe witaminy, mikroelementy i suplementy diety – wpłyną one bowiem na wchłanianie węglowodanów przez nasz organizm. Jeżeli będzie ich zbyt mało, procesy metaboliczne spowolnią, a cały tryb żywienia będzie nieskuteczny.

Największą zaletą diety wysokowęglowodanowej jest fakt, że nie jest ona uciążliwa dla użytkownika – nie zmieniamy bowiem ilości przyjmowanych posiłków, nie musimy też skupiać się liczeniu kalorii. Jedyne, na co będziemy musieli uważać, będzie indeks glikemiczny żywności (produkty o niskim IG, nie powodują znacznego wahania cukrów w organizmie).

Mówiąc wprost, dieta wysokowęglowodanowa zakłada rezygnacje z produktów o wysokim indeksie glikemicznym, należy więc pozbyć się z posiłków białego cukry, chleba, płatków kukurydzianych, ciastek, ziemniaków, białego ryżu czy miodu.

Co będziemy jeść?

Jeżeli chcecie zastosować w praktyce dietę wysokowęglowodanową, powinniście skupić się na produktach o niskim indeksie glikemicznym (nie większym niż 50). Posiłki powinniście przygotowywać w oparciu o:

  • pełnoziarnisty chleb,
  • owoce,
  • brązowy  ryż, płatki owsiane, musli,
  • warzywa strączkowe,
  • makaron,
  • chude i półtłuste mleko
  • jogurt naturalny,
  • bezkofeinową kawę,
  • świeżo wyciskane soki,
  • chudy ser (biały lub żółty),
  • mięso, wędliny, ryby.

Jak się okazuje, ten rodzaj diety, może w dużym stopniu przyspieszyć nasz metabolizm i pomóc w przetwarzaniu spożywanych kalorii, a to z kolei będzie prowadziło do regularnego zmniejszania się tkanki tłuszczowej w naszym ciele.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij