Efekt jojo może być prawdziwym problemem, szczególnie gdy zależy Ci na szybkim zgubieniu zbędnych kilogramów. Z tego powodu tak ważne jest rozszerzanie diety w odpowiedni sposób, by uniknąć takiego zjawiska. Jak wyjść z redukcji i nie borykać się z efektem jojo?

Data dodania: 2021-09-06

Wyświetleń: 80

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak wyjść z diety redukcyjnej i uniknąć efektu jojo?

Redukcja rozłożona w czasie

Jak wyjść z diety, by uniknąć efektu jojo i móc długo cieszyć się piękną sylwetką? Najważniejsze okazuje się rozłożenie redukcji w czasie. Chęć szybkiego zrzucenia zbędnych kilogramów często wiąże się właśnie z efektem jojo, czyli powróceniem do starej wagi z nawiązką. Ponadto zbyt drastyczne odchudzanie może doprowadzić do wielu problemów zdrowotnych. Lepiej rozplanować cały proces na co najmniej kilka miesięcy.

Dieta nie powinna dostarczać mniej kalorii, niż wynosi podstawowa przemiana materii danej osoby. Ewentualną nadwyżkę można spalić podczas codziennych aktywności. Warto bowiem wiedzieć, że nawet praca w pozycji siedzącej w biurze wymaga pozyskania energii z pożywienia.

Stopniowe wychodzenie z diety

Jeśli nie wiesz, jak wyjść z diety, warto zastosować metodę dodawania około 5% wartości energetycznej każdego dnia. Nie należy więc drastycznie zwiększać liczby kalorii. Trzeba robić to stopniowo, nawet jeśli cały proces ma trwać kilka miesięcy. 5% kalorii należy dodawać aż do momentu, gdy dojdziesz do zerowego bilansu kalorycznego, czyli sytuacji, w której nie chudniesz i nie tyjesz.

Przy wychodzeniu z diety pomoże Ci także:

  • picie dużej ilości wody,
  • spożywanie owoców i warzyw w surowej wersji,
  • spożywanie posiłków z wysokiej jakości składników,
  • aktywność w takiej samej dawce jak podczas diety,
  • zbilansowanie diety w klasyczny sposób, zachowując odpowiednie proporcje między białkiem, węglowodanami i tłuszczami.

Podczas wychodzenia z diety nie należy uprawiać sportu jeszcze intensywniej niż wcześniej. Podaż kaloryczna powinna stopniowo się zwiększać, a aktywność powoduje spalanie przyjętych kalorii. Lepiej utrzymać ją na podobnym poziomie, co wcześniej. W ten sposób można zdrowo wyjść z diety i nie przytyć. Nie należy jednak rezygnować ze sportu. Powinien on stać się stałym elementem Twojego życia, nawet gdy chodzi tylko o codzienne spacery z psem czy jazdę do pracy na rowerze.

Catering dietetyczny jako pomoc w wychodzeniu z diety

Wiele osób nie potrafi liczyć kalorii lub nie chce zajmować się przeliczaniem każdego posiłku na jego wartość energetyczną. Wówczas z pomocą przychodzą gotowe cateringi dietetyczne. Pozwalają one na utrzymanie stałej liczby kalorii, jednocześnie nie martwiąc się koniecznością samodzielnego przygotowywania posiłków. Dobrze sprawdzi się np. catering Nice To Fit You.

Catering dietetyczny zawsze ma stałą liczbę kalorii. Klient może sam zdecydować o wyborze konkretnych posiłków. Istnieje więc opcja dopasowania liczby kalorii do etapu wychodzenia z diety, na którym się znajdujesz. Warto robić to stopniowo. Jeśli więc wcześniej jadłeś 1250 kcal, następnym krokiem powinno być 1500 kcal. Możesz również zrezygnować z wybranych posiłków, na przykład podwieczorku.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena