W okresie jesienno-zimowym bardzo ważne jest, aby nie dopuścić do uciekania ciepła z organizmu. Dlatego właśnie powinniśmy przygotowywać różnego rodzaju dania rozgrzewające, takie jak zupy, gulasze czy pieczenie. Jakie produkty użyć, by wpasować się w zimową kuchenną atmosferę? Oto kilka propozycji. 

Data dodania: 2016-03-07

Wyświetleń: 695

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co powinno się jeść zimą?

Na zimową porę poza odpowiednim odzieniem ważna jest także dieta, bo to od niej zależy nasz stan zdrowia. Kiedy wydaje się nam być ciepło okazuje się że nie zawsze tak jest. Tu przydadzą się czapka, rękawiczki i szalik, ale to nie wszystko. Odpowiednio rozgrzewająca strawa zdziała bardzo dużo. Rozgrzeje od środka i pozwoli utrzymać odpowiednie temperatury. 

Dania gorące dobrze wpływają na organizm ze względu na to, że ciepło w żołądku jest niezbędne do zachowania prawidłowego działania układu trawiennego. W czasie zimy powinniśmy pamiętać o dostarczaniu dużej ilości energii naszym organizmom, dlatego właśnie jednym z najlepszych rozwiązań będzie wprowadzenie do diety dużej ilości zbóż – kasza jaglana działa świetnie, gdy chcemy oczyścić organizm, owies, jęczmień i produkty pełnoziarniste dodają energii. 

 

Do tego warto dobrać także warzywa korzeniowe takie jak marchew, pietruszka, imbir, seler, buraki oraz wiele innych. Doskonale sprawdzą się, jako składnik sycących zup i sosów. ( O tym jak przygotować rozgrzewające zupy przeczytasz pod tym linkiem: http://slodkiezycie.com.pl/najlepsze-zimowe-zupy-na-rozgrzanie/ ) 

 

Szczególną uwagę powinniśmy poświęcić w zimie również przyprawom i roślinom strączkowym – groch, ciecierzyca, fasola i soczewica fantastycznie sprawdzą się, jako dodatek do mięs i zup. Innym pożądanym składnikiem zimowej diety jest cebula, czosnek i por – warzywa te wzmacniają odporność organizmu. 

 

Warto także zwrócić uwagę na przyprawy: wyrazistość potraw zyskamy dodając do nich odrobinę majeranku, kardamonu, kurkumy, kminku lub tymianku. Przyprawy ułatwiają pracę układu pokarmowego i wzmacniają organizm. 

Kiedy na dworze jest bardzo zimno musimy także dbać o białka i tłuszcze – w diecie idealnej na zimie znajdują się także jaja, masło, grzyby a także oleje tłoczone na zimno.  

A żeby także ciepło się zrobiło na sercu i podniebieniu, to powinniście spróbować gorącej czekolady ze skórką z limonki oraz papryczką chili. Ten miks sprawi, że Wasz organizm zacznie produkować endorfiny - naturalne szczęście - przez co nawet najbardziej zaciemniony, pochmurny dzień Was nie zniechęci. Będziecie pełni szczęścia, ciepła i radości. 

Licencja: Creative Commons