Up-selling i cross-selling mają tylko jedno zadanie – sprzedać klientowi jak najwięcej. Ten, przychodząc do naszego sklepu ma zostawić więcej pieniędzy, niż zakładał. Zastosowanie tylko tych dwóch technik sprzedaży może podnieść zyski Twojej firmy nawet o 30%.

Data dodania: 2015-11-30

Wyświetleń: 1219

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Up-selling i cross-selling, czyli zwiększenie sprzedaży o 30%

Up-selling i cross-selling mają tylko jedno zadanie – sprzedać klientowi jak najwięcej. Ten, przychodząc do naszego sklepu ma zostawić więcej pieniędzy, niż zakładał. Zastosowanie tylko tych dwóch technik sprzedaży może podnieść zyski Twojej firmy nawet o 30%.

Kiedy szukasz dodatkowych zysków w swoim biznesie, automatycznie przychodzi Ci do głowy pomysł znalezienia nowych klientów. Oczywiście, to jest ok. Ale zastanów się, czy nie lepiej sprzedać więcej już istniejącemu klientowi? Dzięki temu unikniesz dodatkowych kosztów związanych z reklamą oraz skrócisz czas oczekiwania na efekty -Twoje zyski.

Jak wykorzystać up-selling i cross-selling w biznesie?

Up-selling to metoda polegająca na sprzedaniu klientowi produktu wyższej klasy, a więc droższego.

Abyś dobrze zrozumiał czym jest up-selling, poniżej przedstawiam dwa przykłady wykorzystywania tej metody przez znane firmy.
Jeżeli jesteś kierowcą i zdarzyło się Tobie tankować na stacji Shell to zapewne miałeś do czynienia z sytuacją, gdzie pracownik firmy zaproponował Ci droższe paliwo V-POWER. Jeżeli przyjechałeś po paliwo tańsze, ale zgodziłeś się kupić to lepsze, droższe – firma zarobiła na Tobie od razu więcej pieniędzy.
Innym przykładem firmy, która stosuje up-selling na co dzień jest McDonald’s. Szkolą swoich pracowników w taki sposób, żeby zawsze pytali klienta, czy życzy sobie większe frytki, większy zestaw, itd. Dzięki temu zarabiają tak duże pieniądze.

Tajemnica tej metody jest bardzo prosta – przekonaj klienta, że produkt droższy jest dla niego lepszy, znacznie korzystniejszy i że sporo zyska na tej transakcji, a Twoje zyski poszybują w górę!

Kiedy wiesz już jak działa metoda up-sellingu, czas sprzedać klientowi jeszcze więcej 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena