Czasy jednak zmieniły się, a ceny reklam rosną z każdym miesiącem. Wiele osób, które do tej pory korzystało z usług Facebooka, straciło główne źródło reklamy.
Dodatkowym problemem, z którym przyszło nam się zmierzyć, są znaczne ograniczenia w zasięgu bezpłatnych postów. To one do tej pory były najchętniej wykorzystywanym elementem marketingu.
Kiedyś, gdy miałeś 1000 fanów na fanpage, każdy post, który umieściłeś na swojej osi czasu, trafiał do każdego z nich. Później, Facebook ograniczył bezpłatny zasięg do 750 fanów, następnie o połowę. W dniu dzisiejszym na 1000 fanów, Twój wpis zobaczy może ze 100 osób.
Eldorado minęło bezpowrotnie.
Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Nie od dziś wiadomo jednak, że reklama jest dźwignią handlu. Jeżeli nie reklamujesz się , to Cię po prostu nie ma.
Idąc za tą radą, wielu przedsiębiorców, szczególnie tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem, reklamuje się na oślep. Na moje pytanie, dlaczego to robią, odpowiadają, że przecież bez reklamy ich biznes zginie. Do wielu osób nie dociera jednak fakt, że jeśli koszty reklamy przewyższają zyski z niej, to w pewnym momencie znajdą się na skraju bankructwa.
I tu tworzy się tzw. zamknięte koło. Z jednej strony żaden biznes nie przetrwa, z drugiej – reklama bywa równie zabójcza. Sęk w tym, że w dzisiejszych czasach, aby móc się reklamować musisz mieć albo gigantyczny budżet, albo grać według reguł, które narzucają Facebook czy Google.
Mimo, że z każdej strony słychać narzekania i głosy, że reklama przestaje być opłacalna, reklama na Facebooku nadal jest jedną z najtańszych form marketingu. Jednak, aby stworzyć tanią i skuteczną reklamę na Facebooku, musisz poznać i przestrzegać kilku ważnych zasad.
Podstawowe elementy składające się na sukces, to wybór odpowiedniego zdjęcia, tytułu oraz opisu reklamy. Do tego dochodzą wskaźnik CTR, awatar klienta, a także kilka innych czynników. Jeżeli chcesz wiedzieć jak stworzyć tanią i skuteczną reklamę na Facebooku, przeczytaj DARMOWY RAPORT, który dla Ciebie przygotowałam.