Zabieganie o uznanie ze strony klienta może odbywać się na wiele sposobów. Kampanie promocyjne są nie tylko coraz bardziej oryginalne, ale również w coraz większym stopniu rozbudowane i trudno dziwić się, że budzą duże zainteresowanie. 

Data dodania: 2015-07-17

Wyświetleń: 1018

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na liście rozwiązań cieszących się szczególną popularnością już od lat znajdują się gadżety reklamowe, od niedawna jednak możemy usłyszeć ostrzeżenia mówiące o tym, że nie wszystkie są tak skuteczne, jak nam się to wydaje. Trudno zatem nie postawić sobie pytania o to, jakie gadżety wybierać, jeśli liczy się na to, że klient się nimi zainteresuje.

Jakość na pierwszym planie
Gadżety reklamowe różnią się między sobą w zależności od tego, komu są wręczane i od tego, jaki cel chcemy osiągnąć decydując się na ich włączenie do kampanii reklamowej. Bez względu jednak na to, czy mówimy o upominkach dla najwierniejszych klientów, czy też o stosunkowo niedrogich upominkach, powinniśmy pamiętać o tym, że gadżety powinny być wykonane z dużą starannością. To właśnie ich jakość jest oceniana przez odbiorców w pierwszej kolejności, na tej podstawie wyciągane są też wnioski dotyczące firmy postrzeganej jako całość. Owszem, można przypominać klientom, że za produkcję gadżetów odpowiadają firmy zewnętrzne, czy jednak tłumaczenie się jest dobrym pomysłem na promowanie swoich usług.

Atrybut funkcjonalności
Do gadżetów reklamowych warto podchodzić tak, jak podchodzimy do prezentu, który mamy wręczyć lubianemu przez nas, ale poznanemu stosunkowo niedawno koledze. Gdy zależy nam na podtrzymaniu dobrych relacji, a jednocześnie nie chcemy go do siebie niepotrzebnie zrazić, unikamy upominków zbyt osobistych oraz tych, które pełnią jedynie funkcję ozdobną. Stawiamy na funkcjonalność, choć zdajemy sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma jej atrakcyjna forma. Z gadżetami jest podobnie. Upodobania stylistyczne naszych obecnych i potencjalnych klientów są dla nas na ogół zagadką, jesteśmy jednak w stanie przewidzieć, jakich rozwiązań potrzebują na co dzień. Upominek reklamowy może więc zaspakajać tego rodzaju potrzeby.

Warto również dopasowywać gadżety reklamowe do konkretnych grup docelowych. Wiadomo, że miłośnikom whisky raczej nie przyda się obrandowany korkociąg, a bardziej pojemnik na lód czy szklanki o grubym dnie. Podobnie, fartuch fryzjerski nie będzie dobrym rozwiązaniem dla barmana. Zamiast więc rozdawać gadżety "jak leci", warto dobrze zaplanować ich dystrybucję tak, aby nie stały się kolejnym długopisem, który ląduje w koszu na śmieci.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena