Jednym z podstawowych narzędzi w e-biznesie jest wielokrotny autoresponder. Nie tylko pozwala zaprezentować produkt czy usługę, pozyskać nowych klientów, ale również pomaga w zdobyciu pozycji eksperta.

Data dodania: 2015-06-10

Wyświetleń: 1511

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czym jest wielokrotny autoresponder?

Czym jest wielokrotny autoresponder?

Wielokrotny autoresponder (nazywany również  inteligentnym autoresponderem), jest rozbudowaną wersją zwykłego autorespondera. Wyjaśnijmy więc sobie najpierw, czym jest autoresponder.

Autoresponder jest narzędziem, które umożliwia wysłanie automatycznej wiadomości e-mail do osoby, która do nas napisała.

Jeżeli prowadzisz własny biznes a chcesz pojechać na wakacje,  jesteś pracownikiem, którego nikt nie zastępuje podczas nieobecności, możesz ustawić wiadomość, która będzie wysyłana automatycznie do każdej osoby, która do Ciebie napisze. Najlepszym przykładem jest tutaj moja własna sytuacja. Posiadam kredyt hipoteczny i od czasu do czasu kontaktuję się z Panią, która obsługuje mój kredyt. Kiedy przebywa na urlopie, a ja akurat napiszę do niej w jakiejś sprawie, otrzymuję następującą wiadomość „Dnia 02. 05.2014 r. oraz 05.05.2014 r prebywam na urlopie. W pilnych sprawach proszę o kontakt z Panią …. pod numerem telefony …”. Oczywiście, ta wiadomość jest ustawiona wcześniej i system sam mi ją wysyła, w odpowiedzi na mojego maila. 

Taką wiadomość możesz ustawić np. na zwykłej poczcie gmail. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, koniecznie zobacz wideo i zacznij korzystać z tej możliwości.

Jeżeli spodobała Ci się ta funkcja, to zapewne będziesz zachwycony tym, co potrafi wielokrotny autoresponder. Jest to zdecydowanie bardziej zaawansowane narzędzie, które pełni kilka funkcji (umożliwia stały kontakt z subskrybentami, pozwala za darmo reklamować produkty, które sprzedajemy, automatyzuje biznes) . Główną zaletą jednak jest fakt, że możemy ustawić kolejkę maili na bardzo długi czas, a nie tylko jednorazową wiadomość. 

Podstawowe zadania, które spełnia wielokrotny autoresponder
1. Buduje listę mailingową

Wielokrotny autoresponder sam w sobie nie buduje listy mailingowej w taki sposób jak robią to strony typu squeeze page, ale zezwala na gromadzenie maili subskrybentów. Dzięki niemu możesz przechowywać adresy mailowe osób, które do Ciebie napisały a następnie, wysyłać do nich wiadomości. Bez wielokrotnego autorespondera strony przechwytujące po prostu nie miałyby sensu.

2. Umożliwia stały kontakt

Dzięki temu narzędziu, możemy utrzymywać stały kontakt z naszymi klientami. Wysyłając co jakiś czas maila do subskrybentów, przypominamy o sobie, naszej stronie internetowej, produkcie. Dzięki temu mamy pewność, że odbiorcy nie zapomną o nas, częściej będą również zaglądać do naszego sklepu. Wielokrotny autoresponder buduje stałe relacje pomiędzy nami a subskrybentami.

3. Automatycznie wysyła mailing

Tak jak pisałam wyżej, wielokrotny autoresponder nie tylko wysyła ustawioną wcześniej wiadomość o naszej nieobecności w pracy, ale pozwala na systematyczne wysyłanie mailingu, bez naszego udziału. Jak to dokładnie działa?

Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę, która zajmuje się sprzedażą kursów z marketingu. Możesz stworzyć taki kurs online i podzielić go na kilka lekcji. Każdą z nich umieszczasz w osobnym mailu i wstawiasz do wielokrotnego autorespondera. Możesz ustawić sobie opcję, że każda osoba, która zapisze się na Twój kurs, codziennie otrzyma jedną lekcję. Możesz również zaznaczyć, że lekcje mają być wysyłane np. raz w tygodniu, bądź raz w miesiącu. Dzięki wielokrotnemu autoresponderowi nie musisz wysyłać każdej wiadomości osobiście, ponieważ system zrobi to za Ciebie. Co bardzo ważne, wielokrotny autoresponder pozwala na stworzenie kolejki maili na bardzo długi okres, nawet na rok. Dzięki zastosowaniu tego narzędzia, możesz zajmować się innymi pilnymi sprawami, a system sam „będzie pamiętał”, kiedy, do kogo i co ma wysłać.

4. Przygotowuje raporty, analizuje statystyki dotyczące listy mailingowej

Większość wielokrotnych autoresponderów ma wbudowane statystyki. Dzięki nim możesz zobaczyć, ile osób otrzymało danego dnia maila od Ciebie, ile z tych osób otworzyło Twoją wiadomość, ile zareagowało. Dzięki raportom zdobędziesz informacje, które maile cieszyły się największą popularnością, a których prawie nikt nie przeczytał. Taka wiedza pozwoli Tobie na analizę biznesu oraz poprawienie oferty, mailingu, produktu. W konsekwencji daje Tobie to ogromną przewagę nad konkurencją.

5. Pozwala edukować czytelników

Jeżeli zajmujesz się sprzedażą, a Twój produkt nie cieszy się zbyt duża popularnością, bądź po prostu chcesz zwiększyć zyski, warto posłużyć się wielokrotnym autoresponderem. Możesz np. napisać poradnik dotyczący Twojego produktu  i rozesłać go do swoich subskrybentów. Świetnym posunięciem będzie również wysyłanie dokładnego opisu każdego nowego produktu, który Twoja firma oferuje. Jeżeli klient pozna dokładnie produkt, będzie wiedział do czego służy i jak z niego korzystać, częściej zdecyduje się na jego zakup.

6. Umożliwia darmową reklamę

Dzięki wykorzystaniu wielokrotnego autorespondera, możesz wysyłać wiadomości do swoich subskrybentów za każdym razem, gdy pojawia się nowy produkt lub usługa, którą oferujesz. Dzięki temu, nie ponosisz kosztów reklamy zamieszczanej zazwyczaj na Adwords lub Facebooku. Dodatkowo, możesz ustawić kolejkę maili sprzedażowych na miesiąc. Pamiętaj, że większość osób, która po raz pierwszy zetknie się z Twoją ofertą, nie zostanie Twoim klientem. Jednak znaczną część z nich można pozyskać w przeciągu roku, dzięki systematycznym kontaktom. W tym wypadku wielokrotny autoresponder oszczędza nie tylko Twoje pieniądze, ale również czas.

7. Pozwala budować wizerunek eksperta

Systematyczne wysyłanie wartościowej treści do subskrybentów, automatycznie stawia nas w roli osoby, która zna się w danym temacie. Jeżeli dzielisz się z subskrybentami cennymi uwagami, podsyłasz linki do nowych rozwiązań, podsyłasz kursy, dzięki którym podnoszą swoją wiedzę w danym temacie, w pewnym momencie w ich oczach będziesz jawił się w roli eksperta. To z kolei przełoży się po pewnym czasie na Twoje zarobki.

8. Automatyzuje biznes

Najważniejszą zaletą wielokrotnych autoresponderów jest fakt, że wystarczy, iż raz ustawisz całą kolejkę maili, a system sam będzie je rozsyłał w kolejności jaką ustalisz, w wyznaczonym przez Ciebie odstępie czasu, do właściwych osób. Narzędzie pracuje 24 h/dobę bez względu na to, czy spędzasz akurat czas przy komputerze, czy odpoczywasz na drugim końcu świata.

Na polskim rynku działa kilka wielokrotnych autoresponderów. Jedne są całkowicie darmowe (FreeBot), inne płatne (ImpeBot, GetResponse), a jeszcze inne umożliwiają dodatkowo zarabianie, dzięki programom partnerskim (GVO, AIOP). Jeżeli chcesz dowiedzieć się o nich nieco więcej, koniecznie przeczytaj artykuł „Który autoresponder wybrać?”.

Jak widzisz, jest to rozwiązanie absolutnie niezbędne dla każdej osoby, która działa w internecie. Jeżeli ty również działasz lub dopiero chcesz spróbować swoich sił w e-biznesie, wielokrotny autoresponder jest narzędziem nie tylko bardzo pożytecznym, ale wręcz koniecznym.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena