Śledzę statystyki każdego dnia, dlatego wiem czy moja reklama jest rentowna w danej chwili, czy muszę coś poprawić, aby wyniki były lepsze.
Jeżeli kiedykolwiek próbowałeś reklamować się na Facebooku to zapewne wiesz, że potrafi on wyciągnąć z człowieka ostatni grosz. Z drugiej zaś strony, jeżeli potrafisz Facebooka „przechytrzyć”, stworzysz reklamę nie tylko piekielnie skuteczną, ale również tanią!
Skuteczna i tania reklama na Facebooku
Większość nowicjuszy popełnia ten sam błąd, ustawiając swoje pierwsze kampanie. Prawie wszystkim się wydaje, że czym więcej ludzi zobaczy ich reklamę, tym będą mieli więcej klientów. Błąd! Czym więcej przypadkowych osób zobaczy Twoja reklamę, tym większe poniesiesz koszty. Dlatego właśnie reklama musi być jak najściślej stargetowana, czyli skierowana do wąskiego, ale zainteresowanego Twoim produktem grona. Jeśli tak się stanie, będziesz miał wysoki wskaźnik CTR reklamy, a co za tym idzie, Twoja reklama będzie nie tylko skuteczna, ale również tania.
Jeżeli jesteś osobą, która rozumie w jaki sposób wskaźnik CTR wpływa na koszty reklamy, nie musisz dalej czytać tego artykułu. Jeśli jednak nie masz pojęcia o czym mówię, bądź wydajesz na reklamę sporo pieniędzy a efekty nie są zadowalające, czytaj dalej.
Jak obniżyć koszty reklamy?
Aby obniżyć koszty reklamy, musisz ustalić jaki czynnik powoduje, że są one wysokie i zdecydowanie poprawić jego parametry. W przypadku reklamy na Facebooku, mamy do czynienia z rozliczeniami PPC. Pay per click (PPC) to rodzaj reklamy internetowej, której kluczowa rola polega na płatności za kliknięcie (w link, banner), a nie za jego wyświetlenie.Zatem, czym więcej ludzi kliknie w Twoją reklamę, tym więcej w sumie zapłacisz. Z drugiej zaś strony, ten rodzaj reklamy pozwoli Ci sporo zaoszczędzić, o ile wiesz jak taką reklamę ustawić.
Przyjrzyjmy się zatem, co generuje koszty reklamy na Facebooku. Skoro płacisz za każde kliknięcie, zależy Tobie na tym, aby koszt każdego obniżyć jak najbardziej. Teoretycznie możesz ustawić bardzo niski koszt za jedno kliknięcie. Jeżeli jednak to zrobisz, będziesz daleko w tyle za konkurencją.
Co zatem możesz zrobić?
Za cenę każdego kliknięcia odpowiada wskaźnik CTR. Czym wyższy, tym mniej zapłacisz. Przeanalizujmy zatem, czym jest wskaźnik CTR.
Wskaźnik CTR reklamy to element, który pokazuje nam jaka jest klikalność w daną reklamę. Czym jest wyższa, tym lepiej dla Ciebie. Średni CTR reklam wynosi 0,5%. Jeżeli sprawisz, że Twoja będzie miała wyższy, Facebook wynagrodzi Cię za to i sam obniży koszt każdego kliknięcia.
Jak zwiększyć wskaźnik CTR?
Musisz spowodować, aby Twoja reklama była jak najbardziej popularna. Innymi słowy, powinieneś ściągnąć jak największą liczbę zainteresowanych osób, która w nią kliknie. Właśnie, główną rolę odgrywa tu słowo „zainteresowanych”. Bardzo wielu nowicjuszy, idąc za radą pseudo guru reklamy, wstawia kontrowersyjne zdjęcia i teksty do reklamy, aby ściągnąć duży ruch. To oczywiście się sprawdza, ale to poważny błąd w reklamie typu PPC, kiedy mamy mocno ograniczony budżet! Co Ci po dużym ruchu, kiedy musisz za niego zapłacić, a jedynym efektem jaki uzyskasz, będzie samo kliknięcie w reklamę z ciekawości? Wiadomo, ludzie lubią kontrowersje, dlatego wszystko co krzykliwe, zawsze będzie ich przyciągało. Zupełnie inaczej sprawa będzie wyglądała, jeśli ściągniesz duży ruch, ale osób zainteresowanych Twoim produktem. Nie tylko zwiększysz wskaźnik CTR i obniżysz koszty, ale również ściągniesz potencjalnych klientów.
Kiedy już wiesz czym jest wskaźnik CTR, teraz kolej, aby go zwiększyć. Aby to zrobić, Twoje reklama musi być atrakcyjna dla odbiorców. Wpływ na to ma kilka czynników. Najważniejsze z nich to: zdjęcie, tytuł i treść, które wybierzesz do reklamy. Jeżeli będą nietrafione, reklama będzie przejadała Twoje pieniądze. Zanim jednak wybierzesz zdjęcia, tytuł i treść, musisz stworzyć awatar klienta, do którego będziesz kierował swoją reklamę. Być może brzmi to wszystko skomplikowanie, ale jeśli dowiesz się jak wybrać awatar, zdjęcia i tytuł do reklamy, okaże się, że to naprawdę proste!
Czy skuteczna i tania reklama na Facebooku jest możliwa? Oczywiście, że tak! Pod warunkiem, że poznasz wszystkie triki wykorzystywane przez największe firmy na świecie i zaczniesz je wykorzystywać we własnym biznesie!