Ciekawa treść.
Podstawą jest założenie kanału oraz publikowanie na nim treści, które będą chętnie oglądane i udostępniane przez pozostałą część internetowej społeczności. Można powiedzieć że, wzbudzenie zainteresowania szerszego grona jest pierwszym małym krokiem do osiągnięcia sukcesu. Dlatego ważne jest, aby twórca internetowy zajmował się tematami, które są jego mocną stroną, tylko to pozwoli wygenerować duże zasięgi oraz uniknąć efektu "wypalenia". Należy też pamiętać o regularności, widzowie subskrybujący kanał czekają na nowe filmy, a właściciele największych kanałów mają opracowany plan publikacji z dużym wyprzedzeniem. Oczywiście wymagana jest podstawowa wiedza na temat nagrywania i obróbki filmów. Widzowie chcą oglądać materiały coraz lepszej jakości, dlatego warto się ciągle doskonalić w tym aspekcie. Dobry twórca internetowy musi więc być sumienny, zdeterminowany i gotowy do ciągłej nauki nowych umiejętności.
Za co płaci YouTube.
Pierwszym krokiem do osiągania zysków przy pomocy YouTube jest dołączenie do programy partnerskiego, aby było to możliwe trzeba spełnić kilka określonych wymagań. Przede wszystkim opublikowane publiczne filmy muszą uzyskać łącznie ponad 4000 godzin oglądania w ciagu ostatniego roku, a kanał musi przekroczyć liczbę 1000 subskrybentów. Po wysłaniu zgłoszenia do programu partnerskiego następuje weryfikacja umieszczonych wcześniej treści. Jeśli weryfikatorzy nie wykryją niezgodności możliwe jest włączenie monetyzacji i rozpoczęcie współpracy nastawionej na zysk.
Poniższa lista przedstawia jak zarobić na YouTube po przystąpieniu do programu partnerskiego:
- przychody z wyświetlanych reklam przed oraz w trakcie filmów,
- wspieranie pieniężne kanału przez innych użytkowników (dostępne od 30 tys. subskrybentów),
- zysk osiągany z YouTube Premium (twórca otrzymuje prowizje z wyświetleń generowanych przez użytkownika konta Premium).
Wymagane stawiane ze strony serwisu nie są bardzo wygórowane dla twórców, regularnie poszerzających swoje grono odbiorców.
Bezpośrednia współpraca reklamowa.
Mając popularny kanał, który trafia do określonej grupy odbiorców realne jest nawiązanie współpracy reklamowej bezpośrednio z firmą. Wiele lokalnych oraz światowych marek jest zainteresowanych mocnym promowaniem swoich usług lub produktów w serwisie YouTube. W celu lepszego zilustrowania tego typu współpracy można posłużyć się przykładem, a mianowicie twórca poruszający w swoich publikacjach tematykę piłkarską może zawrzeć umowę reklamową z internetowym sklepem sportowym, ponieważ przypuszczalnie dużą część jego widzów stanowią osoby zainteresowane tego typu asortymentem. Odpowiedź na pytanie "Jak zarobić na YouTube?" nie jest trudna ale należy pamiętać, że tylko wytrwali twórcy będą mogli odnieść prawdziwy sukces finansowy.