Pytania jakie zadajesz są bardzo ważne. Nie przerywaj wypowiedzi klienta. W trakcie spotkania klient powinien mówić dwa razy więcej niż doradca. Nie pytaj dlaczego...

Data dodania: 2008-04-17

Wyświetleń: 3712

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Doradca powinien słuchać i zadawać mądre pytania.

Swoje sposoby na osiągniecie sukcesu finansowego, wynikające z wielu lat doświadczeń w sprzedaży, przedstawia James E. Rogers, Prezes Światowy MDRT the Premier Association of Financial Professionals, z Kanady.

Artykuł pod patronatem:
CashFlow&You Tygodnik dla Inwestorów: biznes, finanse, nieruchomości
http://newsletter.cashflowandyou.pl
Kursy dla Inwestorów Sposób na zyski i finansową niezależność
http://kursy-finansowe.pl


Pytania jakie zadajesz są bardzo ważne.

Nie przerywaj wypowiedzi klienta. W trakcie spotkania klient powinien mówić dwa razy więcej niż doradca. Pytania są bardzo ważne. Będą powtarzały się, szczególnie w odniesieniu do nowych klientów.

Pytajmy klienta:
- Panie Jones, jeśli pan chce, aby to spotkanie zakończyło się sukcesem, to co powinno się stać? Albo:

- Co jest ważne dla pana, co musi się stać, aby po moim wyjściu mógł pan powiedzieć, że to spotkanie było dla pana wartościowe?

Nie pytaj dlaczego

Tylko nie zadawajmy pytań, zaczynających się od „dlaczego?”. Unikajmy takich pytań. Tak pyta policja, albo reporterzy. Trzeba zadawać dobre, głębokie pytania o ich kwestie finansowe.

- Proszę powiedzieć mi o ubezpieczeniach, które teraz ma pan wykupione.
- firmie, która pana obsługuje,
- osobie, która zajmuje się teraz pana finansami,
- inwestycjach, które pan właśnie zrealizował.

- Jakie ma pan ubezpieczenie?
- w jakim celu zostało wykupione?
- z jakich powodów skłonny jest pan kupić inne?
- co pana skłoniło do takiej inwestycji?

Zanim udzielisz dobrej rady

Słuchaj, słuchaj i słuchaj, co klient ma do powiedzenia, zanim przedstawisz radę. A kiedy już ją wypowiesz, musi być zgodna z tym, co wcześniej usłyszysz od klienta.

Opracowano w oparciu o wykład Jamesa E. Rogersa CLU*, CFP*,
Prezesa Światowego MDRT the Premier Association of Financial Professionals,
34 lata w MDRT, 25 kwalifikacji do Top of the Table z Kanady,
pod tytułem „10 sposobów na osiągniecie Top of the Table”,
wygłoszony na konferencji MDRT 20.03.2008.

* CFP – Certified Financial Planner
* CLU – Chartered Life Underwriter
* MDRT - Million Dollar Round Table
* TOT - Top of the Table



Joanna Wiejak
Redaktor Naczelny
CashFlow&You

Licencja: Creative Commons
0 Ocena